ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יש תקווה באופק?

"מודרנה" מתקרבת לשלב הסופי בייצור החיסון

החברה האמריקאית "מודרנה" מדווחת כי היא מתקרבת לשלב הסופי בייצור החיסון. עם זאת, ב-FDA כבר הודיעו שלא ימהרו לספק את האישור לפני הבחירות

"מודרנה" מתקרבת לשלב הסופי בייצור החיסון
אילוסטרציה צילום: ארכיון

החיסון באופק: החברה האמריקנית מודרנה, הנחשבת למובילה במירוץ לייצור החיסון נגד נגיף הקורונה, הודיעה כי היא עומדת לסיים את השלב השלישי והמכריע בדרך לייצור החיסון.

החברה דיווחה אתמול כי מתוך 27,232 המשתתפים בשלב השלישי והאחרון של הניסוי בחיסון נגד נגיף הקורונה, כמעט 60% מהנבדקים קיבלו את הזריקה השנייה והסופית - ועד כה לא דווח על תופעות לוואי משמעותיות אצל איש מהם.

ההודעה נתפסה כמפתיעה שכן רק לפני כשלושה שבועות נמסר בידי בכיר החברה כי אין צפי לייצור החיסון בתוך חודשים. כעת, לפי הדיווחים האחרונים, החברה עומדת לסיים את ההליך בתוך כשלושה חודשים. הלו"ז, לדברי החברה, הוא ששלב סיכום תוצאות הניסוי יחל בעוד כחודש, וזמן קצר לאחריו יוגש החיסון לאישור מנהל המזון והתרופות (FDA).

עם זאת, נראה שדווקא בשלב קבלת ההיתר צפויה החברה להיתקל בקשיים, שכן בFDA כבר הבהירו כי בניגוד להצהרותיו של הנשיא טראמפ לפיהן ארה"ב כבר בדרך לייצור המוני של החיסון, האישור לא יתקבל עד לאחר הבחירות וזאת בכדי למונע מצב שבו יופעלו לחצים על החברה לסיים את החיסון בהקדם במטרה לסייע לנשיא הנוכחי להיבחר.

נציין כי 'מודרנה' חתמה על הסכמים למכירת החיסונים למדינות שונות, כאשר ביניהן נמצאת גם ישראל שחתמה על הסכם, לפי הדיווחים, לרכישת כ-4 מיליוני מנות חיסונים מהחברה האמריקאית. 

 

חיסון לקורונה ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד