י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מנצלים את המצב כדי להזיק"

תיעוד: אלפים מפגינים בצפיפות בבלפור - בניגוד להנחיות

למרות הסגר והמגבלות שהוטלו על אזרחי ישראל, אלפי מפגיני שמאל בחרו להתעלם מהקריאות להימנע מהפגנות בתקופה זו והגיעו בהמוניהם למעון ראש הממשלה תוך זלזול מוחלט הנחיות • שר הבריאות תוקף: "אל תיקחו דוגמה מהמפגינים, הם ניצלו את המצב כדי להזיק לבריאות"

תיעוד: אלפים מפגינים בצפיפות בבלפור - בניגוד להנחיות
מפגינים בצפיפות בבלפור צילום: דוברות המשטרה

אחרי שהכנסת לא הצליחה להגיע להסכמות ולחוקק את החוק שיגביל את ההפגנות בזמן הסגר, אלפי מפגיני שמאל הגיעו הערב (מוצ"ש) סמוך למעון ראש הממשלה להפגנה המונית, כשחלק מהם לא נשמעים להנחיות משרד הבריאות ולא שומרים על ריחוק חברתי כנדרש. הדבר הוביל הערב לביקורת חריפה בעיקר מצד גורמי ימין שטענו כי ההפגנות עלולות להביא להדבקה המונית ולהוריד את אמון הציבור במקבלי ההחלטות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף את התנהלות המפגינים וטען כי הם מזיקים לבריאות הציבור. "אני קורא לאזרחי ישראל - אל תיקחו דוגמה מהמפגינים הערב. הם ניצלו משיכת זמן בכנסת כדי להזיק לבריאותם ולבריאות הסובבים אותם. בעזרת ה' ביום שלישי נסיים את החקיקה וגם ההפגנות יוגבלו".

אדלשטיין הוסיף: "אנחנו בערב יום כיפור. בואו נשמור זה על זה, נקפיד על הנחיות הסגר. זו ערבות הדדית. שבוע טוב". מתנועת הדגלים השחורים נמסר בתגובה לדבריו של אדלשטיין: אל תיקחו דוגמא משר הבריאות, אל תפרו את ההנחיות ואל תפרו פסיקות בג"צ".

במקביל, חברי הכנסת שלמה קרעי ועמית הלוי קראו הערב לראש הממשלה לעקוף את הכנסת ולתקן תקנה שתגביל את ההפגנות. "אני קורא לראש הממשלה לתקן תקנה לשעת חירום בתוקף סמכותו על פי חוק יסוד הממשלה", כתב קרעי בחשבון הטוויטר שלו.

"מנדלבליט הוא רק יועץ ואין לו סמכות למנוע מהממשלה לטפל במצב החירום. עיני כל ישראל נשואות אליך אדוני ראש הממשלה. תעשה את מה שאתה מוצא לנכון. עם ישראל מאחוריך", הוסיף קרעי.

קורונה הפגנות בלפור יולי אדלשטיין שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד