י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התעוררות גדולה

צפו: דברי התעוררות בערבית על ענייני תשובה

חכם ניסים נפתלי נעתר לומר דברי חיזוק בשפה העברית שכן יוצאי ארם צובא יבינו את הדברים ויתעוררו בתשובה. ערב יום הקדוש מביא אתר 'בחדרי חרדים' את דבריו בשפה הערבית 

צפו: דברי התעוררות בערבית על ענייני תשובה
חכם ניסים נפתלי צילום: צילומסך

לרגל המצב וההתעוררות הגדולה בעולם היהודי ובפרט בימים הנוראים נתבקש הרב חכם ניסים נפתלי שזכה להקים מרכז לתורה ותפילה ויהדות "מדרש בית נשיא" ע"ש המדרש בארם צובא חלב וכן מפעל לחיזוק טהרת המשפחה לפי צוואת רבו הגר"י צדקה זצ"ל לשאת נאומים קצרים בשפה הערבית.

הרצאות אלו התקבלו בשמחה ובהתרגשות גדולה בפרט בקהילות אחינו יוצאי סוריה בניו יורק ופנמה רבים מהם יצאו מארם צובא חלב בשנות ה90 אך לא כולם מבינים כראוי את שפת מדינתם. לכן נבצר מהם לשמוע שיעורים והרצאות בארץ מגוריהם הרב שם דגש על נושאים מיוחדים מצוות מיוחדות שמתקיימות לרוב עם חוסר הבנה מה מטרתן.

לדוגמא הרב ממחיש את הנאמר בהתרת נדרים והתרת קללות שישנם כמובא ברמב"ם 24 דברים שבית דין מנדים עליהם וגם נקרא נזוף ותפילתו לא מתקיימת לכן עושים התרה כדי שיוכל להתפלל בימים קדושים ונעלים אלו ותתקבל תפילתו.

כמו כן מסביר הרב ניסים את חשיבות תפילת כל נדרי לפי הגמרא במסכת נדרים שכיון שבלילה קדוש זה נמצאים כמעט כל עם ישראל בבתי כנסיות זה זמן חשוב להורות לעם עוון נדרים ושבועות ולהפר מראש כל נדרים שידור משך השנה בלא שימת לב.

צפו בדבריו  

ארם צובא חכם ניסים נפתלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד