י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשם חופש הדת

בית המשפט: לאפשר לבן אוליאל להתפלל ביום כיפור

בעקבות עתירה שהגיש עו"ד איתמר בן גביר, שופט הורה לשירות בתי הסוהר לאפשר לעמירם בן אוליאל שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה בדומא, להתפלל את תפילות יום הכיפורים

בית המשפט: לאפשר לבן אוליאל להתפלל ביום כיפור
עמירם בן אוליאל צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע שלמה פרידלנדר, הורה לשב"ס לאפשר לעמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח בני משפחת דואבשה בדומא, להתפלל תפילות כהלכתן ביום הכיפורים, וקבע כי לא ניתן למנוע מבן אוליאל להתפלל שכן מניעה שכזאת היא פגיעה קשה בחופש הדת שלו.

בעתירה טען בן אוליאל באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, כי נמנע ממנו להתפלל במקום שמאפשר תפילה, כיון שבתאו יש שירותים אין ביניהם לבין התא מחיצה כנדרש וכי השב"ס אוסר עליו להתפלל במניין.

בעתירה נטען כי אסירים ביטחוניים ערבים זוכים להתפלל בקבוצה ואין כל סיבה שבן אוליאל לא יזכה לכך.

באשר לתפילה במניין קבע השופט כי לא הוכחה בפניו אפליה אל מול האסירים הביטחוניים, אך כדי שתעמוד לרשותו התשתית העובדתית הוא קובע דיון המשך בעתירה לאחר החג. השופט קבע כי ביום כיפור זה, חלק גדול מעם ישראל לא יתפלל במניין ובכך אולי עוקצה של הפגיעה תהיה פחות קשה. 

יחד עם זאת, באשר לזכות התפילה ולעובדה כי תאו של בן אוליאל לא מאפשר תפילה כאשר שירותים נמצאים בתוך החדר, קיבל השופט את טענתו וקבע כי לצערו לא הובאה בפניו גרסה עובדתית מבוררת מטעם שירות בתי הסוהר באשר למאפייני התא. בנסיבות אלה, ומאחר ובהעדר מקום נקי אסור להתפלל הורה השופט כי קצין שב"ס יגיע לתא של בן אוליאל עוד בשעות הקרובות לפני החג, וידאג כי במקום תהיה מחיצה בין השירותים לבין התא לרבות בדרך של איטום חדר השירותים למניעת ריח. 

עוד קבע השופט כי ככל שאין אפשרות להקים מחיצה שכזאת, תינתן לעותר אפשרות להתפלל מחוץ לתא במקום שמותר להתפלל בו מבחינה הלכתית. השופט גם הורה למזכירות בית המשפט לקבוע דיון מהיר בעתירה.

עו"ד בן גביר מסר: "מדובר בהחלטה חשובה שיש בה כדי לענות על הגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית ואני שמח שבית המשפט הבהיר לשב"ס שזכותו של כל יהודי להתפלל ושב"ס חייב לאפשר התנאים לכך, אולם יחד עם זאת קשה להתעלם מהאפליה שנוצרה בין בן אוליאל לבין רוצחים ומחבלים ערבים אשר זוכים לזכות תפילה קבוצתית ודווקא על בן אוליאל נאסר. בדיון ההמשך ננסה להוכיח כי יש אפליה בין בן אוליאל לבין אסירים ביטחוניים ערבים וכי שירות בתי הסוהר מפלה אותו לרעה".

עמירם בן אוליאל חופש דת שב"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד