כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כלכלת בחירות?

טראמפ: נחלק מיליוני ערכות בדיקות קורונה מהירות

הנשיא דונלד טראמפ הכריז על תוכניותיו להפיץ בשבועות הקרובים מיליוני ערכות של מעבדות אבוט שנותנות אבחון בתוך 15 דקות לתחלואה בנגיף

טראמפ: נחלק מיליוני ערכות בדיקות קורונה מהירות
טראמפ עם מסכה צילום: מתוך הטוויטר שלו

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ לא מוכן שהקורונה תהרוס לו את סיכויי הבחירה, כחלק מהמאמץ הממשלתי לקטוע את שרשראות ההדבקה ובמטרה להאיץ את פתיחת מערכת החינוך ובניסיון לחזור לשגרה הודיע הנשיא כי יפיץ מיליוני ערכות בדיקת קורונה מהירה שניתן לקיים בבית.

על פי התכנית הממשל הפדרלי ישלח עוד השבוע 6.5 מיליון בדיקות מהירות למושלי המדינות, כשהצפי הוא לשלוח 100 מיליון בדיקות במהלך השבועות הקרובים, בהתבסס על אוכלוסיות המדינות.

ערכות הבדיקות יחולקו על פי שיקול דעת מושלי המדינות – עבור מורים והורים, לשם איתור ילדים חולמים א - סימפטומטיים כדי לראות אם נדבקו בנגיף או לבצע מעקב בסיסי, כך דווח בבלומברג.

בנוסף טראמפ הודיע כי יעביר 50 מיליון ערכות בדיקה עבור אוכלוסיות חלשות ופגיעות. 18 מיליון ערכות יישלחו לבתי אבות, 15 מיליון לדיירי דיור מוגן ,10 מיליון לסוכנויות הבריאות ועוד.

הבדיקה זכתה לשבחים כפריצת דרך מצד גורמי בריאות הציבור. מדובר בערכה לשימוש חד פעמי בגודל של כרטיס אשראי, המספקת תוצאות תוך 15 דקות בלבד ללא שימוש בציוד מעבדה כלשהו. במהלך הכרזתו של הנשיא בוצעה במקום הדגמה חיה של הבדיקה וניתן היה להתרשם ממהירות התוצאה ומקלות עריכתה.

הממשל האמריקני רכש כ -150 מיליון בדיקות כאלו, והבטיח לעצמו את כל מלאי הבדיקות שהיצרנית חברת אבוט מתכנת לייצר במהלך החודשים הקרובים.

 

 

 

דונאלד טראמפ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד