י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הייתי קרוב למוות הרבה פעמים"

מרגש: 'מייסד' מחלקת הקורונה מתאושש אחרי חצי שנה

החולה הוותיק ביותר, ר' פנחס אמיתי מתאושש לאחר 167 יום עם נגיף הקורונה | בריאיון עמו ל'חדשות 13' הוא מספר על הקשיים ועל הימים שקדמו לאשפוז | ד"ר יורם מערבי "הוא אחד החולים עם האשפוזים הכי ארוכים והכי מורכבים שהיו כאן" • "אני לא יודע כמה פעמים אתה צריך להגיד ברכת הגומל" אמר הד"ר לר' פנחס • לחייבים טובות

מרגש: 'מייסד' מחלקת הקורונה מתאושש אחרי חצי שנה
ר' פנחס אמיתי צילום: יוסי אלי-חדשות 13\מתוך הסרטון

כשהוא מוקף בבני משפחתו משחזרים ר' פנחס אמיתי ורופאי המרכז הרפואי עין כרם לכתב חדשות 13 את המסע הארוך של החלמת החולה הוותיק ביותר בנגיף הקורונה בארץ.

167 ימים זהו פרק הזמן הארוך שבו נלחם ר' פנחס אמיתי על חייו, פותח יוסי אלי בכתבה, ומספר על חולה הקורונה הראשון בארץ שמצבו הידרדר עד למצב קשה, והוותיק ביותר שאושפז בגלל המגפה, כשהוא אושפז הצוות הרפואי עדיין לא ידע הרבה על השפעות הקורונה, אבל ניכר היה שפנחס פשוט לא מצליח לנשום.

ר' פנחס משחזר ומספר על תחילתו של האשפוז הארוך "התחלתי להרגיש לא טוב. אשתי הזמינה אמבולנס, היה לי חום גבוה, והרדימו אותי".

כלתו מספרת "עדיין לא היו כמעט מחלקות קורונה בארץ מעט מאד מחלקות. והוא 'זכה' לפתוח את מחלקת טיפול נמרץ הקורונה בעין כרם".

בשלב הזה התחלנו לתעד ביומן את תהליך מסע ההחלמה של החותן ר' פנחס. "ב-10 בחדר מיון הוא מתקשר ומעדכן את סבתא שהולכים להנשים ולהרדים אותו. בערב כבר היה בטיפול נמרץ מונשם ומורדם". מגולגלים בני המשפחה ביומן המיוחד.

"בתקופה הזו עברנו המון הוא הגיעע לאי ספיקה נשימתית הריאות הפסיקו בכלל לעבוד אי ספיקת כליות. הנגיף הזה הוא נגיף שפוגע בהכל", מזהירה כלתו.

בשבוע שעבר הוא עבר למחלקת השיקום. אשתו ובני משפחתו מקיפים אותו לאחר תקופת האשפוז הארוך והממושך, כשהם מודים לרופאים הנרגשים יחד איתם ומעכלים את תקופת השיקום הארוכה שמצפה לו.

לשאלת המראיין מה הדבר הראשון שהוא זוכר כשהתעורר לאחר תקופת אשפוז כה ארוכה ומיוסרת אמר ר' פנחס "אני זוכר שאני לא זוכר".

ד"ר יורם מערבי אמר לחדשות 13. "הוא בהחלט אחד החולים עם האשפוזים הכי ארוכים והכי מורכבים שהיו כאן. אני לא יודע כמה פעמים אתה צריך להגיד ברכת הגומל על כל מה שעברתי ויצאת ממנו. ועדיין יש לנו דרך ארוכה בשיקום". אמר הד"ר לר' פנחס.

בעודו חדור מטרה לנצח גם את מלאכת השיקום הסיזיפית כמו שניצח את נגיף הקורונה, מסכם ר' פנחס אמיתי ואומר "היו עליות ומורדות וברוך השם אני חזרתי לחיים".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד