י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בפיקוד העורף מתגוננים • צפו

ההתעמרות במלוניות הקורונה: "הטענות גורמות עוול לאנשים שעבדו במסירות"

לאחר פרסום עדויות של חולי קורונה על יחס בלתי הולם מצד הצוות במלונית הקורונה במלון דן פנורמה בירושלים, בכיר בפיקוד העורף מבהיר ל'בחדרי חרדים' את שרשרת האירועים ומספר על ההיערכות המורכבת לקראת אכלוס חולי הקורונה במלונות • ההדורים יושבו והחולים מרוצים

ההתעמרות במלוניות הקורונה: "הטענות גורמות עוול לאנשים שעבדו במסירות"
מלונית הקורונה בירושלים צילום: צילום מסך

כזכור פרסמנו ביום ראשון, ערב יום הכיפורים, אודות תחושות קשות וטענות מצד חולי הקורונה החרדים השוהים במלון 'דן פנורמה' שהוסב למלונית קורונה, כאשר במהלך השבת נקראה המשטרה להשקיט את הרוחות הסוערות במלון. מהעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עלתה התמונה, כי מהרגע הראשון בו החולים הגיעו למלון, הם הוקפו בתחושת עוינות. "תנהגו איתם ביד קשה" נאמר - לטענת החולים - לעובדים בתדריך.

ירושלים: מצוקה קשה במלונית הקורונה; עלול להסתיים באסון

גורם בכיר בפיקוד העורף שוחח הבוקר (שלישי) עם כתב 'בחדרי חרדים' והציג את גרסתם של עובדי המלון ואנשי פיקוד העורף המפעילים את חמ"ל הקורונה במלון, לטענות שהועלו בכתבה שפרסמנו.

ראשית מסבירים בפיקוד העורף, לקבל משימה של הכנת מלון לשהייתם של חולי קורונה הוא לא דבר של מה בכך, תוסיפו לזה את ההיערכות ליום הכיפורים ותקבלו מערך מורכב ומסובך. "דאגנו להביא כמה ספרי תורה, מחזורים וכל שאר הדברים שהתבקשנו עליהם על ידי החולם במלון 'דן פנורמה'" מסבירים בפיקוד העורף.

לבוא ולומר שצוות המלון מתעמר בציבור החולים החרדי, זה לא תקין. ראשית חשוב לציין שלא מדובר במלון דן פנורמה, מדובר בהיערכות של פיקוד העורף. ורשת מלונות דן פנורמה ידועים בטיב השירות שלהם ואיכות וחוויית החופשה בהם. שנית גם לטענות שכן הועלו ואשר מופנות כאמור לפיקוד העורף רובם ככולם הן לא צודקות ואף גורמות עוול לאנשים שעבדו במסירות רבה על מנת שלחולי הקורונה כולם והחרדים בפרט תתאפשר שהו והחלמה בצורה המיטבית ביותר, טוענים בפיקוד העורף.

ולגופן של הטענות שהועלו בכתבה: האיחור בארוחות שגרר את פריצת דלתות חדר האוכל על ידי חלק מהחולים נגרם על ידי חלק מהחולים עצמם כאשר קומץ מהחולים - שאינו מעיד על הכלל -, הסתובב בשטחים הירוקים במלון ואף פרץ באישון ליל למטבח המלון דבר שגרר צורך בחיטוי של כלל האזורים, וכריזה במערכת הכריזה שיחזרו לשטחים המסומנים של החולים ולא ייפגעו חלילה בצוות המלון. ככלל מדגישים בפיקוד העורף, הניקיון של המרחבים הפרטיים כמו החדרים וכו' באחריות החולים, שאר השטחים הציבוריים כמו חדרי האוכל והאולמות עוברים ניקוי על ידי צוות המלון. והחולים מתבקשים לא להישאר בחדר האוכל מעבר לזמני הארוחות על מנת שהצוות יוכל לארגן לנקות ולחטא את המקום לקראת הארוחה הבאה.

עוד מוסיפים ומסבירים בפיקוד העורף, "הצוות בשטח עשה מעל ומעבר על מנת לספק לכלל השוהים את השהות המיטבית, מדובר בהיערכות מורכבת מאד ומהרגע להרגע, בעקבות הזינוק במספר החולים. והחולים מתבקשים להתאזר בסבלנות, ולהבין את המורכבות הגדולה בה אנחנו פועלים.

ואכן רוב ככל החולים מרוצים וכפי שהעיד אחד החולים בהודעה ששלח הבוקר אחד החולים לצוות המלון ואשר הגיעה לידי בחדרי חרדים "אנחנו במלון דן פנורמה רחוב קרן היסוד בירושלים. והיו אי הבנות בינינו לבין המלון בסוף הסתדר על הצד הטוב ביותר, וממש מפנקים כל אחד ואחד מהחולים, עם מחזור חדש לכל אחד, שמפו גדול וסבון נוזלי, ונטלה חדשה, חוץ מהשפע מסביב במלון ובאוכל (לדוגמא אתמול במוצאי הצום ממש דאגו לנו לארגזים של חלב (וסוכר וקפה ונס קפה ותה), ועוגות ומעדנים ויוגורטים וגבינות ודג מלוח מכמה סוגים (האשכנזים ביקשו... וקיבלו), וכמויות של מיץ ענבים ויינות ואחרי כחצי שעה גם מנות בשריות בכמויות, עם פרגיות וקוסקוס (ממש טעים, ואני מרוקאי...) עד שב 1 בלילה ראינו שנשארו עוד כ 12 מגשים שבכל אחד כ 20 מנות... מרוב שפע ברוך השם... וגם כל הצום היו במקרר כמויות של דברי חלב למי שלא צם חוץ מהמיץ ענבים שהיה ממש בשפע שנשארו קרטונים..."

בפיקוד העורף מוסיפים ומספרים ל'בחדרי חרדים' על הפעילות הרבה בהיערכות המיוחדת לקראת החגים בצל הגידול והזינוק במספר החולים במגזר החרדי. היערכות שהחלה כבר מחודש לפני החגים, כאשר הצטיידו במחזורים ובספרי תורה, ובקיטל למי שזקוק ובמקוואות (במלונות שהצליחו להתארגן על זה) כמו כן הצטיידו בפיקוד העורף בארבעה מינים וסוכות. "מדובר במבצע לוגיסטי לא פשוט. ואנחנו מכשירים עוד ועוד מלונות למלוניות קורונה על מנת לענות על כל הצרכים של כלל החולים מכלל המגזרים". מציינים בפיקוד העורף.

קורונה דן פנורמה ירושלים פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד