כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האיום מתממש?

במשרד הבריאות מזהירים: חולי קורונה התגלו בטיסות מבלארוס ואוקראינה

חולים מאומתים עלו לטיסות מבלארוס ואוקראינה לישראל. בכירים במערכת הבריאות מציינים כי חלק מהחולים עלו לטיסות למרות שידעו שהם סובלים מתסמינים. לטענתם, החסידים לא משתפים פעולה עם החקירות האפידמיולוגיות ולעיתים אפילו לא מוכנים להיבדק. • "זה מחדל אחרי מחדל, הם לא מוכנים להיבדק לא מוכנים לשתף פעולה ולא מצהירים על בידוד. זה פשוט יפגע בכולנו"

במשרד הבריאות מזהירים: חולי קורונה התגלו בטיסות מבלארוס ואוקראינה
אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

החשש הגדול התאמת. במערכת הבריאות בישראל היו מאד מודאגים מהנסיעה הרבתית של עשרות אלפי חסידים לשהות בצל רבם בעיר אומן שבאוקראינה בימי ראש השנה. עיקר החשש נסוב סביב בעיית הצפיפות הכה גדולה, הן באומן והן בדרך הלוך וחזור. כאשר לא ייתכן לשמור על כלל ההרחקות וההגבלות שאנו אמונים עליהם בתקופה זו שנגיף הקורונה משתולל בכל רחבי העולם כולו.

הערב על פי הפרסום ב-N12, מתברר שהדבר שממנו חששו במערכת הבריאות התממש. כאשר על פי המידע שבידם, לפחות ב-17 טיסות שחזרו ארצה מבלארוס ומאוקראינה התגלו חולי קורונה מאומתים.

בכירים במערכת הבריאות מסרו ל-N12 כי חלק מהחולים עלו לטיסות למרות שידעו שהם סובלים מתסמינים. הבכירים סיפרו שהחסידים לא משתפים פעולה עם החקירות האפידמיולוגיות ולעיתים אפילו לא מוכנים להיבדק.

"זה מחדל אחרי מחדל, הם לא מוכנים להיבדק לא מוכנים לשתף פעולה ולא מצהירים על בידוד. זה פשוט יפגע בכולנו" מזהירים בכירי משרד הבריאות.

יצוין שעוד בעת שהייתם של אלפי החסידים בבלארוס על הכביש בין הגבולות של בלארוס ואוקראינה, נשמעו האזהרות שבאם הרשויות לא מתייחסות למצוקתם וכאבם הגדול שלא יצפו לשיתוף פעולה מצדם. כעת כך נראה, החסידים מממשים את האזהרות, והנתק והקרע בין הרשויות והחסידים גדולים מאי פעם.

קורונה משרד הבריאות ראש השנה אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד