י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת הקלטת

דרישה בקואליציה ובאופוזיציה לפטר את מנדלבליט

בעקבות הקלטות שחשפה הערב הכתבת דפנה ליאל ב'חדשות 12', בהן נשמע היועמ"ש מנדלבליט אומר בקולו כי נשקלת האפשרות להוציא את נתניהו לנבצרות בעקבות משפטו שיתחיל בקרוב, מתקפה חריפה מהקואליציה ומהאופוזיציה בדרישה לפטרו מתפקידו • "מנדלבליט אתה אסון לדמוקרטיה! מזלזל בעם ובנבחריו. הגיע הזמן שתלך הביתה". כך החריף שבכולם

דרישה בקואליציה ובאופוזיציה לפטר את מנדלבליט
אביחי מנדלבליט/דודי אמסלם צילום: תומר נויברג/דודי אמסלם, פלאש 90

בעקבות פרסום ההקלטות של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בה הוא מודה בראיון למגזין 'משפחה' כי נשקלת האפשרות להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות, במערכת הפוליטית מגיבים וקוראים לפטר את מנדלבליט.

שרת התחבורה מירי רגב מהליכוד הגיבה לדבריו של מנדלבליט ואמרה: "דברי היועמ״ש מנדלבליט מכניסים לנבצרות את הדמוקרטיה כולה. מי שיטיל נבצרות על נתניהו מבקש להטיל נבצרות על מיליוני בוחרי הימין, שבחרו 3 פעמים בנתניהו לראשות הממשלה וימשיכו לבחור בו כנציגם".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר כי "ניכר היטב שההקלטות של מנדלבליט בושלו מטעמו כדי להעביר מסר לראש הממשלה ועל מנת להלבין את החלטותיו השערורייתיות להגשת כתבי אישום מופרכים שלא הוגשו באף דמוקרטיה".

‏זוהר העלה דרישה להדיח את היועץ המשפטי מתפקידו: "אני מרגיש שהגיע הרגע בו העם שלנו חייב להחליט על אחד מהשניים: ‏מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה או נתניהו ראש הממשלה".

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם מ'הליכוד' תקף וכתב בקצרה; "מנדלבליט אתה אסון לדמוקרטיה! מזלזל בעם ובנבחריו. הגיע הזמן שתלך הביתה".

חבר הכנסת שלמה קרעי, גם הוא מ'הליכוד' ציטט את דברי היועמ"ש - "אם נאשם משתמש בכח שלטוני, זו בעיה קשה", ואמר: "אם כך, מנדלבליט, מדוע אתה מחזיק בקרנות המזבח? הרי זה בדיוק מה שאתה עושה. ‏מנצל את כוחך כדי להסתתר מפני הדין, לחפות על חבריך מפניו, וכל זה כדי להשלים את משימת הפלת הימין ומנהיגו. אם יעז היועמ"ש לבטל את הכרעת העם, הוא יגלה את הכוח שיש לעם בדמוקרטיה".

‏גם מהאופוזיציה תקפו את דברי היועמ"ש. שרת המשפטים לשער חברת הכנסת איילת שקד מסרה כי "חברי הכנסת ורק הם, יחליטו מי יהיה ראש הממשלה. נבצרות לא נתונה להחלטתו של היועץ, זו החלטה פוליטית ולא של התובע שהגיש את כתב האישום".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' גם מן האופוזיציה הגיב אף הוא ואמר: "אם נתניהו לא מפטר את מנדלבליט על שורת האיומים החצופה וחסרת הסמכות הזו שהוא מפזר במודע בסיבוב הופעות תקשורתי חריג - מגיע לו שמנדלבליט יכריז עליו כנבצר. מי שמזלזל כך במיליון וחצי מצביעים שבחרו בו ומאפשר ליועמ"ש להשפיל ולרמוס אותם פשוט לא ראוי לאמונם ולא יכול להיות ראש ממשלה".

אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד