י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עימות במליאה • צפו

ב'יש עתיד' דורשים להדיח את מיקי זוהר מתפקידו

בשעת ליל מאוחרת התחוללה סערה במליאת הכנסת עת התקיים דיון על התקנה שתביא לאיסור על הפגנות בתקופת סגר. חברת הכנסת ר'דיר כמאל מריח עלתה להביע את התנגדותה, ובסיום דבריה הותקפה על-ידי חבר הכנסת מיקי זוהר ששימש אותה עת כיו"ר הכנסת. ביש עתיד דורשים להדיחו • צפו

ב'יש עתיד' דורשים להדיח את מיקי זוהר מתפקידו
מיקי זוהר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך דיון סוער בכנסת בנוגע להגבלת ההפגנות בצל מגפת הקורונה, התפתח עימות חזיתי בין יו"ר הכנסת זוהר שחרג מתפקידו הממלכתי ותקף את נאומה של חברת הכנסת ר'דיר כמאל מריח. בעקבות הדברים ביש עתיד דורשים להדיח את חבר הכנסת מיקי זוהר מתפקיד סגן יושב ראש הכנסת.

המהומה התרחשה אמש (בין שלישי לרביעי) בשעה ליל מאוחרת במהלך הדיון על תקנה בחוק הקורונה שתגביל את קיום ההפגנות בזמן סגר. חברת הכנסת כמאל מריח הביעה את התנגדותה לחוק בנאום במליאה, ובתום הנאום העיר לה חבר הכנסת זוהר זוהר שישב אותה העת על כסא יושב ראש הכנסת: "נשאת את אחד הנאומים הדוחים ששמעתי", אמר זוהר לח"כית. "אני מתבייש בשבילך על הנאום שהשמעת בו מילים כל כך דוחות ולא מכובדות" הוסיף.

בתגובה זעקו נציגי יש עתיד כי סגן היו"ר זוהר פוגע במעמד הכנסת וכי לא מתפקידו בעת שהוא יושב על כס יושב ראש הכנסת לחלק ציונים לנאומים של חברי הכנסת. בתגובה התעוררה סערה במליאה שבסופה הוציא זוהר את חברי יש עתיד ממליאת הכנסת.

היום (רביעי) פנו בסיעת 'יש עתיד' אל יושב ראש הכנסת יריב לוין בדרישה להדיח את זוהר מתפקידו. חברת הכנסת אורנה ברביבאי המשמשת כסגנית יו"ר הכנסת שיגרה ללוין פנייה ובו דרישה כי זוהר יסיים את תפקידו כסגן יו"ר הכנסת לאלתר, מאחר והוא אינו ראוי לתפקידו.

"התנהגותו והתבטאותו הלא ממלכתית של ח"כ מיקי זוהר בעת ניהול מליאת הכנסת כנגד חברת הכנסת ע'דִיר כַּמַאל מְרֵיח וח"כים נוספים, הינה בוטה, פוגענית ואינה תואמת את חובתו להיות ממלכתי ולכבד את הכללים הנהוגים כיושב ראש המליאה", כתבה ברביבאי ליו"ר הכנסת.

חבר הכנסת זוהר התייחס לדרישה ומסר בתגובה: "אנשי יש עתיד עלו לדוכן בזה אחר זה הלילה ופיזרו ארס ושנאה בלי גבול עד לרגע בו ח"כ מריח עלתה לדוכן לשיר לבנה שיר ערש. ובכן לא היה מדובר בשיר ערש", מסביר זוהר, "אלא שהיה מדובר במופע שנאה חסר תקדים מלווה במילים נמוכות, דוחות ולא מכובדות כלפי רה"מ ונבחרי הליכוד".

מיקי זוהר אורנה ברביבאי סגר הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד