י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
'אני מאשים' במליאה

פינדרוס: "הכי חשוב לנו זה פתיחת הישיבות, אנחנו לא מתביישים בזה"

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס תקף את כלי התקשורת שמאשימים את החרדים ("פגשו חרדים רק לכוס קפה") והאשים: "לא חיפשנו אשמים כשהקורונה הגיעה בפעם הראשונה מתיירים באיטליה ובפעם השנייה מהגימנסיה" • אני מאשים • צפו

פינדרוס: "הכי חשוב לנו זה פתיחת הישיבות, אנחנו לא מתביישים בזה"
יצחק פינדרוס צילום: דוברות הכנסת

"אתה פותח היום את כלי התקשורת בשעה שמונה, מה אתה מגלה? רבע שעה דיון עוד פעם על אותם חרדים", כך תקף הלילה במליאת הכנסת חבר הכנסת פינדרוס את ההסתה התקשורתית האגרסיבית נגד החרדים בכל הקשור למשבר הקורונה. בדבריו התייחס פינדרוס גם להפגנות השמאל.

"דרך אגב", התייחס פינדרוס להבדל בסיקור בין החרדים למפגינים, "הם התכנסו יום לפני ההפגנה בבלפור, לא יום אחרי. התכנסו יום קודם. עוד פעם על קבוצת יהודים שהתכנסה לפי כללי משרד הבריאות, עשתה הכול לפי הכללים, עשתה הכול לפי הזה. לא, הם אשמים במחלה. הרי אף אחד לא ציפה מאתנו להאשים כשפרץ הגל השני, למי שלא זוכר, הוא פרץ במגזר מסוים. אף אחד לא ניסה להאשים את המגזר הזה, שהוא הביא את המחלה. כשפרץ בפעם הראשונה והגיע מ"הפיראט האדום" או מנוסעים לאיטליה – לא בחורי ישיבות שהגיעו מאיטליה – אף אחד לא ניסה להאשים מישהו שהוא הביא את המגפה".

"אתה פותח היום, ומה אתה מגלה? עוד פעם יש בעיה במגזר החרדי. התפללו בראש השנה, התפללו ביום כיפור. דרך אגב, עד עכשיו אני עוד לא רואה – במקומות מסוימים, אולי ברמה מסוימת – את ההתפרצות הגדולה של התפילות בראש השנה. אבל עוד פעם אותו דבר. לא ראינו טענות על זה שפתחו את הכלכלה, שזה מה שגרם״, ציין.

פינדרוס הדגיש: "כן, הדבר הכי חשוב לנו זה פתיחת הישיבות. מה קרה? אנחנו לא מתביישים בזה. במה אנחנו עם, אם לא בישיבות ובתורה? כי מציון תצא תורה. במה אנחנו עם? דיברנו על זה בעבר. על מה נבחרנו לעם? כבר הספקנו לקרוא את זה בתורה, אם אתה זוכר, את פרשת ניצבים. במה אנחנו עם, אם לא בדבר הזה שנבחרנו על התורה? אז מה, בזה אנחנו נתבייש? אתם יכולים לעשות כתבות כמה שאתם רוצים, אתם יכולים לעשות השמצות כמה שאתם רוצים. בזה אנחנו עם ועל זה אנחנו נעמוד״.

פינדרוס שניהל את דיוני ועדת הכספים בימים האחרונים תקף את התנהלות חברי האופוזיציה: "אבל בואו, נשלב ידיים כשאנחנו באים כאן. ויושבת אופוזיציה עם הסתייגויות בלי סוף. על מה? על מה? על זה שבאים לעזור לאזרחים? על זה שבאים לתת מענקים לעסקים? לא רק שנפגעו ב-40% מהמחזור שלהם, גם 25% מהמחזור שלהם? אני מזכיר לכם, החוק עכשיו בא לתת כסף, אותו חוק שהעברנו היום בצהריים, ששמענו מחברי הכנסת מכל חלקי הבית בחודשים האחרונים – למה צריך לחכות להפסדים של 40%? למה אי אפשר לרדת ל-25%?"

"אנחנו ניבחן בראי ההיסטוריה במשבר שלא היה. לא היה מעולם. לא היה מעולם משבר בצורה כזאת, אולי בסדרי גודל אחרים היו, בסדרי גודל כאלה היו, אבל לא משבר בצורה כזאת. משבר שאף אחד עוד לא יודע איך הוא יסתיים״, הוסיף ותקף, ״חברי האופוזיציה בבית הזה. יסתכלו עליכם מחר בבוקר וישאלו מה עשיתם? התעסקתם כמה אנשים יכלו להפגין בבלפור או בקיסריה, כמה כסף ילך לאן. הרי ישבנו בוועדת כספים, לא הייתה הסתייגות אחת עניינית על הנושא הכספי. ההסתייגויות הענייניות שכבר הגיעו, הגיעו על דברים שכבר ניתנו, על דברים שכבר אושרו. אפילו לא היו מעודכנים באותו תקציב שאושר לפני שבוע. על מה נבוא בראי ההיסטוריה, ומה נגיד, שמה עשינו בימים כאלה?״, תהה.

עוד תקף פינדרוס, ״מה עשינו 12-11-10 יום אחרי שנכנס הסגר הקשה הזה? שיש עליו מחלוקת כמה הוא צריך להיות קשה. יש עליו מחלוקת כמה הוא יהיה. אבל על הדבר הזה נבוא, ובמה התעסקנו? במה התעסקנו? במה? האם אנשים מתל אביב יוכלו להפגין בירושלים, או אנשים מתל אביב יפגינו בתל אביב ואנשים מירושלים יפגינו בירושלים? בזה עסקנו שעות על גבי שעות, כמעט עד יום כיפור. בהיסטוריה – הכנסת ישבה עד יום שישי בצהריים, כולל בעיסוק, כמו שאמרתי, בוועדת כספים, שעות. במה עסקו? עוד פעם בבעיות האלה, הצדדיות. בואו נתעלה מעל עצמנו, בואו נסתכל על עצמו איך יסתכלו עלינו בהיסטוריה, איך התמודדנו בדיוק עם המשבר במקום הזה".

פינדרוס המשיך במתקפה: "אני אומר שוב, לפתוח את כל מהדורות החדשות היום בלילה ולמצוא שוב פרשנים בעיני עצמם, שחוץ מלפגוש אדם חרדי ברחוב, ואולי לשתות אתו קפה, אין להם מושג איך העולם החרדי מתנהל, איך הוא מתנהג, כמה הקפידו בבתי הכנסת. לא היה בית כנסת אחד שלא הוריד לפחות 70%-75% מהקיבולת שלו. לא היה מקום אחד שאני מכיר בכל הארץ, ממטולה ועד אילת, לא היו אנשים שלא יכלו להסתדר למצוא פתרון לתפילה בחוץ שלא עשו את זה, עם כל הוראות החוק שאפשרו להם ביום כיפור ובמתווה נתנו להם להתפלל בתוך בתי הכנסת. לא היה מקום אחד שלא חילק את בית הכנסת לקפסולות בצורה מסודרת ועשה הצללות בחוץ כדי להתפלל. אנשים עשו הכול בשביל הדבר הזה, ובמה אנחנו עוסקים? במה אנחנו קמים במוצאי יום כיפור? עוד פעם לאותם מראות הזויים של אנשים שהמצווה הכי חשובה שיכולה להיות, שיוכלו לבוא להפגין בבלפור. מצוות הדמוקרטיה, שמה לעשות, הנגיף של הקורונה לא מכיר במצווה הזאת".

יצחק פינדרוס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד