י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יוצא נגד המשטרה

השר אוחנה זועם: "אסור לאפשר הפגנה בלתי חוקית"

הצהרת המשטרה כי אפשרה לקיים הלילה הפגנה בלתי חוקית בתל אביב בצל הסגר, ואף אבטחה את המפגינים, עוררה את זעמו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שתקף: "הודעת דוברות כזאת מחרבת את פעילות השוטרים"

השר אוחנה זועם: "אסור לאפשר הפגנה בלתי חוקית"
שוטרים בתל אביב. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

השר לביטחון פנים יוצא היום (חמישי) נגד התנהלות המשטרה בהפגנות השמאל שהתקיימו הלילה (בין רביעי לחמישי) בתל אביב, בצל הסגר שהוטל במטרה למנוע את המשך ההדבקה. מה שהעלה את זעמו של השר, היא הודעה שהוציאה המשטרה בתום ההפגנות, בה נכתב כי "מדובר בתהלוכה לא חוקית אך המשטרה גילתה איפוק ואפשרה את קיומה".

"מותר גם להגיד 'סליחה טעינו, נתקן'", כתב הבוקר השר אוחנה בחשבון הטוויטר שלו. "השוטרות והשוטרים עושים עבודה קשה וכפוית טובה. הודעת דוברות כזאת מחרבת הרבה מהמאמצים שלהם. אם משהו איננו חוקי — אסור למשטרה "לאפשר ולאבטח" אותו. המשטרה תנהג בהתאם לחוק ותאכוף אותו. בכך תיבחן המשטרה", הוסיף.

במהלך ההפגנה שהתקיימה ברחובות תל אביב, עצרה המשטרה ארבעה מפגינים בחשד חשד לתקיפת שוטרים ולהפרעה במילוי תפקידם. אלא, שבאופן תמוה, בהודעת המשטרה צוין כי למרות שהיא נערכה בניגוד לחוק, השוטרים אפשרו את קיום התהלוכה. 

"בשעות האחרונות התקיימה תהלוכת מפגינים לא חוקית, ללא תיאום וללא אישור משטרה. על אף שמדובר בתהלוכה לא חוקית המשטרה גילתה איפוק ואפשרה את קיום התהלוכה, אבטחה את משתתפיה וליוותה אותה לאורך ציר התהלוכה. המשטרה פעלה למזער את הפגיעה בציבור והסיטה את התנועה לדרכים חלופיות", נכתב בהודעת המשטרה.

במשטרה ציינו כי במהלך ההפגנה, חלק ממשתתפי התהלוכה הפרו את הסדר הציבורי באופן בוטה וכן הפריעו לשוטרים במילוי תפקידם ואף תקפו אחדים מהשוטרים.

 

 

 

 

 

 

 

אמיר אוחנה משטרת ישראל אכיפה הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד