י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"פוגע בביטחון המדינה"

בג"ץ עצר את הריסת ביתו של רוצח הרב אוחיון

שופט בית המשפט העליון החליט לתת צו ביניים שיורה על עצירת הריסת ביתו של המחבל שרצח את הרב שי אוחיון בפיגוע הדקירה בפתח תקווה | ח"כ שלמה קרעי זועם ותוקף: "בג"ץ מחסל את מדיניות ההרתעה של ממשלת ישראל פעם נוספת, ופוגע בביטחון המדינה"

בג"ץ עצר את הריסת ביתו של רוצח הרב אוחיון
הרב שי אוחיון הי"ד צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט העליון הוציא היום (חמישי) צו מניעה נגד הריסת ביתו של המחבל חליל דויכאת, בכפר רוג'יב, שרצח לפני כחודש את הרב שי אוחיון הי"ד בפיגוע הדקירה בפתח תקווה. את העתירה הגישה עו"ד נדיה דקה מהמוקד להגנת להגנת הפרט, בשם בני משפחתו של המחבל.

שופט בית המשפט העליון ניל הנדל קבע בהחלטתו כי ייעצר הליך הריסת הבית, וכי על המדינה להשיב לטענות נגדה עד תוך עשרה ימים. ח"כ שלמה קרעי הגיב להחלטה ואמר כי "בג"צ מחסל את מדיניות ההרתעה של ממשלת ישראל פעם נוספת, ופוגע בביטחון המדינה. ביד אחת דואגים לשמירה על בתים של מחבלים וביד השניה מורים על הריסת בתי יהודים. אין בושה, אין שכל ישר, אין צדק. לפרק ולהרכיב מחדש".

ח"כ אוריאל בוסו, תושב עירו של הקדוש וחבר וועדת חוץ וביטחון אמר בתגובה להחלטה: "שבר על שבר, אני הוא זה שלצערי עדכנתי את האלמנה על ההחלטה הערב של בג"צ, אשה חדורת אמונה שלמען האמת לא פיתחה ציפיות רבות בנוגע להחלטה, אבל מבקשת להילחם בכל הכח בכדי לייצר הרתעה למנוע את הרצח הבא".

"היום נעשתה קבורה נוספת של מעט הנחמה שנותרה למשפחה השבורה והמרוסקת", הוסיף בוסו, "הפוטנציאל של אירועים כאלה שילכו ויגברו רק הולך וגדל בעקבות החלטות השגויות של בג"צ, הרב שי הי"ד שהיה דמות ומופת בחייו סמל של אצילות וצניעות, שהשאיר אלמנה ויתומים שמתמודדים עם שבר נוסף בערב חג הסוכות".

"כתושב העיר פתח תקוה שמלווה את המשפחה באופן אישי מאז הטרגדיה, בהוראת יו"ר תנועת ש"ס הבטחתי לאלמנה שאלחם בוועדה יחד עם כל חבריי ובכל מקום אפשרי לזעוק את הזעקה של המשפחה ולהפוך את ההחלטה נטולת הרחמים שנפלה בבג"ץ הערב".

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' אשר מייצג את משפחת אוחיון במימוש זכויותיהם כנפגעי עבירה תקף את צו הביניים ואמר כי "ניתן למחבלים כבר להגיש השגה שנדחתה על ידי צה"ל. לא יתכן שבג"ץ ישמש ערכאת ערעור קבועה כנגד צעדי הרתעה ולחימה של צה"ל. הגיע הזמן להורות על הרס מידי של הבית ללא צו ביניים ולא שהות על מנת לחזק את אפקט ההרתעה. ככל שיתברר אחר כך שמדובר בטעות קיצונית יהיה ניתן לבקש פיצוי באמצעות בג"ץ".

הרב שי אוחיון הי"ד פיגוע דקירה הריסת בית המחבלים בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד