י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נשנה את העולם

תן חיוך לחילוני ברחוב: תהיה מופתע לאן זה יוביל

אם אתה חרדי שפוגש אדם שאינו דתי ברחוב בסוכות, ודאי תחייך אליו. כיצד השתלשלו הדברים לאח"מ? ולאן זה יכול להוביל? חיוך קטן שישנה את העולם, ובסופו תשמע המשפט: "אתה לא כמו כל החרדים"

תן חיוך לחילוני ברחוב: תהיה מופתע לאן זה יוביל
מתפללים ברחובה של עיר צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אם אתה חרדי, ותפגוש בסוכות, ברחוב, אדם חילוני, בטח תחייך אליו. ואם תחייך אליו הוא בטח יחייך אליך חזרה, ואם החילוני יחייך אליך חזרה, בטח תגיד לו "מועדים לשמחה" הוא לא יענה לך 'חגים וזמנים לששון' אבל הוא יהנהן בחן, אם הוא יהנהן בחן בטח תשאל אותו "מאיפה אתה?" והוא יענה לך נגיד, מתל אביב.

אם הוא יענה לך שהוא מתל אביב, בטח תשאל אותו מאיפה בתל אביב, הוא כנראה יענה לך שהוא מצפון תל אביב, אזור פינקס, אם הוא יגיד לך שהוא מאיזור פינקס בטח תשאל אותו אם הוא מכיר את רחוב שטריקר ואת בית הכנסת של סאדיגורא, לא שאתה כזה מכיר, אבל תשאל. 

אם הוא יגיד לך שהוא בחיים לא שמע על זה, בטח תהנהן אתה ותשאל אותו מה שם משפחתו, אם הוא יסכים לענות בטח הוא יגיד לך ששם משפחתו ביאליסטוצקי. (סתם משהו שיצא לי עכשיו)

אם הוא יגיד לך ששם משפחתו ביאליסטוצקי, בטח תשאל אותו אם הוא מכיר את נחום, אם הוא יגיד שבטח, בטח הוא מכיר את נחום, תגיד לו שהוא בן שני של אחותך השלישית, אם הוא יצחק ויגיד "אני לא מאמין" בטח תשאל אותו, "מה לא מאמין? למה?"

ואז הוא יגיד לך שהוא מכיר את נחום שנים מהעבודה שלו בבנק, ושהם קרובי משפחה רחוקים כי בהרמת כוסית לראש השנה הם גילו שהם בני דודים מצד מסוים, אם הוא יגיד לך שהם בני דודים מצד מסוים, בטח תצחק ותגיד לו "אז מה קרה לך?, אז גם אנחנו משפחה".

אם גם אתם משפחה, בטח תזמין אותו אליך לסוכה, ואם תזמין אותו אליך לסוכה, הוא בטח יבוא, עם אשתו, והילד, ואם הוא יבוא עם אשתו והילד, הם בטח יביאו איתם מתנה. לאירוח בסוכה.

ואם הם יביאו מתנה, הם בטח יביאו יין. בכשרות לא משהו, ואם הם יביאו יין מתנה בכשרות לא משהו, בטח תתלחשש עם אשתך במטבח, כשהם מתפעלים בינתיים מהקישוטים של הסוכה, על מה עושים עכשיו ומה אומרים כדי לא להעליב אותם, ואם אתה לא רוצה להעליב אותם 

אתה חוזר לסוכה בלי הבקבוק ואומר המון תודה, שאתה שומר את הבקבוק לארוע חשוב השנה, ולא מפרט, ואם אתה לא מפרט, הוא בטח מיד יעביר נושא ויישאל אותך "מי זה הצדיק שתלוי כאן בסוכה" אתה מיד תסביר לו שזה הסטייפלר ותלך איתו רחוק רחוק אל כל ההסברים על כל הדורות.

ואם בדיוק אשתך תביא את המנה הבאה לסוכה, בטח הוא יגיד שהכל טעים וכמה תודה, ואם הוא יגיד שהכל טעים וכמה תודה, בטח תענג אותו בכמה דברי תורה, לחלק הוא יקשיב לחלק ממש לא, ואם יספיק לו, הוא בטח יגיד ש"טוב, אנחנו חייבים ללכת" ואם הוא יהיה חייב ללכת, הוא בטח יגיד לך ליד הדלת, שאתה? אתה לא כמו כל החרדים אה? ואתה תצחק ותגיד שכן. שכולנו כאלה. והוא ירצה לבוא עוד פעם.

ועוד פעם. ועוד פעם. ועוד פעם.

אם אתה חרדי ותחייך לאדם חילוני ברחוב, לא יעברו הרבה שנים ושהוא יפגוש אדם חילוני ברחוב הוא בטח יחייך אליו....

(מתוך הספר "כל-כך", אפרת ברזל)

 

אפרת ברזל טור חרדי חילוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד