י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המהפך הדרמטי

בעבר פעיל 'שלום עכשיו' וכעת תורם מאות אלפי דולרים לטראמפ

מפתיע: איש העסקים שהיה פעיל ב'שלום עכשיו' הפך לתומך מושבע של טראמפ, ותרם לו מאות אלפי דולרים • בריאיון לynet הוא מספר על הדרך הארוכה שעבר ומה המניעים להחלטותיו

בעבר פעיל 'שלום עכשיו' וכעת תורם מאות אלפי דולרים לטראמפ
ג'ואי לואו צילום: אטילה שומפלבי Ynet

בריאיון מיוחד לפודקאסט "עושים כותרות" עם אטילה שומפלבי, סיפר איש העסקים האמריקני-ישראלי ג'ואי לואו, למה בעצם הפך את עורו, לואו במשך שנים תרם לארגוני שמאל ולפוליטיקאים מן השמאל, פעיל לשעבר בשלום עכשיו ופעיל למען זכויותיהם של שחורים ופליטים מאפריקה שתרם מאות אלפי דולרים כדי לסייע לפליטים שהגיעו לישראל, אבל ג'ואי לואו הוא היום מצביע של דונלד טראמפ. 

איש העסקים ג'ואי לואו היה פעיל בשלום עכשיו, אך כהונתו של ברק אובמה חוללה אצלו משבר אמון והוא הפך לתומך מושבע של טראמפ, ותרם לו מאות אלפי דולרים.

בריאיון מיוחד ומפתיע ל"עושים כותרות", הפודקאסט של ynet ורשת "עושים היסטוריה", אומר לואו, שהפך מתומך נלהב של המפלגה הדמוקרטית - לתומך נלהב לא פחות של טראמפ. לפחות בקלפי. "אני אמנם לא סובל אותו, אני גם לא מסכים איתו", הוא אומר, "אבל אני מצביע לו".

"במשך ארבע שנים, חשבתי שאובמה מדבר כל כך טוב - אבל בלי תוכן. לא היה בפנים כלום. אהבו אותו, אבל כשהוא התחיל את עסקת הגרעין, לא חשבתי שהוא עושה את הדבר הנכון".

"קשה מאוד להגן על טראמפ באופן אישי. קשה לי, וגם למי שמצביע לו. אני מצביע בשבילו בגלל מה שהוא עושה, ומה שעשה כבר בארבע השנים הראשונות שלו לטובת המדינה".

לואו נשאל: "מה כל כך גרוע בדמוקרטים שגורם לכך שאתה לא מסוגל לשוב הביתה?".

לואו ענה: "קודם כל, אני לא מאמין להם. זו הסיבה שהצבעתי בשביל טראמפ בפעם הראשונה. עם טראמפ, אתה יודע שהוא גנב, אבל הוא לא מסתיר את זה. הילרי מדברת כאילו שהיא חושבת על רגשות של אחרים, אבל היא איומה. אני לא יכול להאמין כמעט לשום דבר שהיא אומרת. ביידן בן 78, זה רק גוף שם. הוא לא יכול להגיד שני משפטים אחד אחרי השני, הוא מסתכל בפרומפטר".

לואו מספר לגבי מספר היהודים שיצביעו לטראמפ: "אני חושב שהפעם אולי 30 או 35 אחוז יצביעו עבורו, וזה יהיה מספרים גבוהים, כי בדרך כלל היהודים, ואני מתבייש בכך, מצביעים עבור הדמוקרטים. אני עובד עם הפליטים בישראל, וגם בארה"ב אני עובד עם הרבה חברים שחורים שנאבקים בגזענות. כולנו אומרים שמה שטראמפ עשה בשביל השחורים - אובמה בחיים לא עשה.

ביידן עכשיו אומר שהוא יעשה, כשיהיה נשיא, מה שלא עשה 45 שנה. כלכלה, שחורים, היספנים - הכול הכי טוב מאי פעם תחת טראמפ. אין שאלה. השחורים בארה"ב, טוב להם יותר כעת מאשר תחת אובמה. הם מספרים לי שאובמה לא השקיע באפריקה. טראמפ כן. אובמה לא הקדיש חמש דקות לעזור לאנשים באפריקה או בארה"ב. לכן, בפעם השנייה, הרבה שחורים לא הלכו להצביע עבור הילרי קלינטון".

דונאלד טראמפ בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד