כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מנהל המוסדות תרם

בכניסת החג: הרבי הכניס ספר תורה קטן לביהמ"ד

התרגשות עצומה בחצר הקודש דושינסקיא בירושלים עם התקדש החג הכניס הרבי ספר תורה קטן להיכל בית המדרש אותו קיבל במתנה ממנהל מרכז המוסדות. 'בחדרי חרדים' עם המעמד הלא שגרתי שנערך בחצר החסידות תוך שמירה מלאה על ההנחיות

בכניסת החג: הרבי הכניס ספר תורה קטן לביהמ"ד
הכנסת ס"ת לביהמ"ד דושינסקיא צילום: שלומי טריכטר

עם כניסת חג ראשון של סוכות התקיים מעמד צנוע ורב רושם בחצר הקודש דושינסקיא בירושלים - חגיגת הכנסת ספר תורה שזכה לשם 'דעם רעבינ'ס ספר תורה' - ספר התורה של הרבי.

ספר התורה הוכנס להיכל בית המדרש 'היכל מהרי"ץ' ברחוב שמואל הנביא בירושלים, שעקב המצב נערך בהשתתפות מתפללי בית המדרש החסידים תושבי ירושלים בלבד ששמרו על ההנחיות בעת המעמד.

בערב החג פורסם בקרב הקהילה הזמנה לקהל החסידים תושבי ירושלים. "הננו מתכבדים להזמין את קהל אנשי שלומינו ותושבי ירושלים לבוא להשתתף בשמחת.. הכנסת ספר תורה 'דעם רעבינ'ס ספר תורה' שתתקיים אי"ה.. בכניסת שבת קודש וחג הסוכות הבעל"ט. יומא דהילולא דרבינו הקדוש מהרי"ץ זיע"א. מבית כ''ק מרן אדמו"ר שליטא לעבר בית המדרש הגדול היכל מהרי''ץ דושינסקיא" נכתב. 

בכניסת החג, עם סיום תפילת מנחה, יצא האדמו"ר מביתו הסמוך לבית המדרש כשהוא עטוף בטליתו, בהתלהבות והתרגשות עצומה כאשר בידו הספר תורה החדש. לקול שירת ההמון רקד הרבי סביב הבימה לכבודה של תורה וכולם פצחו בניגון ההקפה כנהוג.

אל האדמו"ר הצטרף אחיו, אב"ד דושינסקיא בית שמש, הגאון הצדיק רבי מרדכי יהודה דושינסקיא, שהגיע להשתתף בשמחתו. אליהם הצטרפו בזה אחר זה לריקודים של מצווה - רבני החסידות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי את הספר תורה העניק לרבי במתנה מנהל מרכז מוסדות דושינסקיא הרב שלום שישא. ונכתב על ידי הסופר המומחה הרב רפאל דוידוביץ שעוד זכה ולמד את מלאכת הסת"ם אצל הסופר ר' מנחם דוידוביץ זצ"ל.

לפני כחודשיים הלכה לעולמה לאחר ייסורים קשים אם המנהל מרת פערל שישא ע"ה ולזכרה ולעילוי נשמתה רקדו משפחת המנהל, ראשון בעלה החשוב ר' יוסף צבי ואחריו בניו החשובים, לאחר מכן העבירו את הספר לשאר המתפללים והחסידים שבאו לשמוח לכבודו של הרבי והתורה.

לפני הכנסת הספר להיכל, רקד הרבי עם המנהל ר' שלום כאות הקרה כשספר התורה בידו.

חסידות דושינסקיא ספר תורה חג הסוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד