י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נחשף בכתב ההגנה

שוטרת מג"ב שסטרה לילד הורשעה בדין משמעתי

שוטרת מג"ב שסטרה לילד בן 8 ביצהר לפני כשנה הורשעה בדין משמעתי וננזפה בחומרה • בתחילה הכחישה השוטרת את הסטירה למרות תיעוד ועדויותיהם של חבריה ומפקדיה, אולם בחקירת מח"ש החליטו להעמידה לדין משמעתי, שם הודתה בעובדות ובאשמה

שוטרת מג"ב שסטרה לילד הורשעה בדין משמעתי
שוטרי מג"ב בשכונת קומי אורי ביישוב יצהר צילום: קומי אורי

שוטרת מג"ב שסטרה לילד בן שמונה בגבעת 'קומי אורי' ביצהר לפני כשנה, הורשעה בדין משמעתי וננזפה בחומרה, כך עולה מכתב הגנה שהגישה המשטרה לתביעת פיצויים שהגישו הורי הילד באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו. עוד נחשף, כי בתחילה הכחישה השוטרת את הסטירה בחקירת מח"ש, בסתירה לתיעוד ולהודאות חברתה לצוות ומפקדיה.

האירוע המדובר אירע לפני כשנה, בזמן שצה"ל הכריז על גבעת 'קומי אורי' כשטח צבאי סגור. לטענת המתיישבים, בעקבות ההכרזה הפכו חיי תושבי המקום לקשים, ועד היום הם נדרשים להציג תעודת זהות בכל כניסה ויציאה מהגבעה, ושכנים, קרובי משפחה ובייביסיטר אינם מורשים לעבור.

בסרטון האירוע נראים מספר ילדים מסביב לשתי שוטרות כשהם צועקים לעברן, כשלפתע אחת מהן קמה, תופסת את אחד הילדים וסוטרת לו בפניו: "בטח אתה תגיד ככה". הורי הילד הגישו תביעה נגד השוטרת, באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו.

השוטרת סוטרת לילד\\באדיבות המצלם

לפי כתב ההגנה שהגישה המשטרה, השוטרת שסטרה לילד נחקרה כבר למחרת היום על ידי חוקרת מח"ש. בחקירתה הכחישה השוטרת כי סטרה לילד: "וגם לא הבאתי לו כאפה". החוקרת ניסתה לעמת אותה עם הסרטון שהתפרסם: "את מתועדת בסרטון נותנת לילד, לקטין סטירה לפניו, כאפה לפניו בלי קשר לזווית או לא לזווית", והשוטרת שבה ומכחישה מספר פעמים "זה לא היה כאפה".

למרות הכחשותיה, מפקידה של השוטרת וכן חברתה למשמרת הודו כי היא סטרה לילד. חברתה למשמרת אמרה בחקירת מח"ש: "ישבנו באוהל.. ש' יצאה ותפסה את הילד ונתנה לו כאפה, הוא אמר לה משהו אבל אני לא זוכרת.. ובגלל זה היא יצאה אליו".

כאמור, לאחר החקירות החליטו במח"ש להעמיד את השוטרת לדין משמעתי. השוטרת נשפטה ע"י מפקד גדוד אלון, והודתה בעובדות ובאשמה. היא הורשעה בשימוש בכוח כלפי אדם במסגרת מילוי תפקיד, וננזפה בחומרה.

"תכלית התביעה לייצר הרתעה מסויימת מפני פגיעה של שוטרי מג"ב במתיישבים, מבוגרים וילדים." אומר עו"ד מנשה יאדו, "לצערנו הרתיעה של כוחות הביטחון שאנו רואים אותה חדשות לבקרים מול ערבים ביהודה ושומרון, שמזלזלים ופוגעים בחיילים ושוטרים, זורקים אבנים ובקבוקי תבערה ופוגעים בגוף ובנפש, כאשר החיילים והשוטרים עומדים ונצבים סטטים מול אותם פורעים ובהרבה מקרים אינם מגיבים כלל".

"התמונה חייבת להתהפך", הוא מוסיף, "שוטרי מג"ב צריכה שתיהיה להם רתיעה פנימית מלפגוע במתיישבים שעליהם הם צריכים להגן, וצריכה שתיהיה להם תעוזה פנימית, בגיבוי של כל הדרגים להילחם בערבים."

במשטרה התייחסו למקרה ואמרו כי "עם היוודע המקרה בשנה שעברה, הוא הועבר לבחינת מח״ש שהחליטה להעבירו לטיפול משמעתי, ובהתאם הלוחמת נשפטה במג״ב בהליך של דן יחיד".

"מדובר בהתנהלות חריגה ופסולה והיה מצופה מהלוחמת לנהוג אחרת", הוסיפו במשטרה.

מחלקה לחקירות שוטרים סטירה גבעת קומי אורי מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד