י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסכנה בסוכות

מאווררים קטלניים: אצבעו של פעוט מביתר עילית נקטעה

סכנת המאווררים: אצבעו של פעוט כבן שנתיים מהעיר ביתר עילית נקטעה כתוצאה ממאוורר שהושאר דולק ללא פיקוח • לאחרונה התרבו מקרי הפגיעה אצל ילדים כתוצאה מהמאווררים, ועל המבוגרים לפקוח עין בפרט בימים אלו, ולהשתדל לרכוש מאווררים בעלי רשת צפופה כמה שיותר

מאווררים קטלניים: אצבעו של פעוט מביתר עילית נקטעה
מאוורר צילום: unsplash

כוחות ההצלה הוזעקו היום (רביעי) לרחוב קדושת לוי בביתר עלית לאחר שאצבעו של פעוט כבן שנתיים נקטעה חלקית כתוצאה ממאוורר. מתנדבי ארגוני ההצלה העניקו לו טיפול רפואי הוא פונה לבית החולים.

"כשהגעתי למקום ההורים סיפרו לי שבנם הכניס את היד למאוורר והאצבע שלו נקטעה", סיפר דודי אברהם חובש באיחוד הצלה, "הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני במקום עד להגעת האמבולנס. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים עין כרם בירושלים".

לא מדובר במקרה הראשון של קטיעת אצבע כתוצאה ממאוורר מאז החל חג הסוכות. בימים האחרונים הגיעו לחדרי המיון ברחבי הארץ מספר חריג של ילדים שנפגעו ממאוורר, הרוב ששהו בילוי בסוכה.

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2015 הגיעו לחדרי המיון 83 מקרים של של חתך ביד או באצבע כתוצאה ממאוורר, ברובם המוחלט מדובר במקרים של הכנסת אצבע למאוורר. בכ-70% מהמקרים הילד הנפגע היה מתחת לגיל 4.

לאור גל החום הצפוי בהמשך החג, בארגון בטרם מתריעים מפני הסכנה. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "במיוחד בימים אלו של חג בשילוב הנחיות הסגר, עלינו להקפיד ביתר שאת על יצירת סביבה בטוחה לילדים. אל תגידו לי זה לא יקרה - גם בבית וגם בסוכה משתמשים רק במאוורר העומד בתקן. את המאוורר יש להרחיק ככל האפשר מהישג ידם של ילדים. מומלץ לבחור מאוורר בעל רשת צפופה שאינה מאפשרת הכנסת אצבע של פעוט. באחריותנו לוודא שהחג הזה לא יסתיים באסון".

מאוורר קטיעה אצבע תאונות ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד