י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא נשב ונמתין, נתחיל להיערך"

האולטימטום של כחול לבן: תקציב עד סוף החודש או נתנהל כבבחירות

על רקע המאבק בין 'כחול לבן' ל'ליכוד' סביב הדרישה להעביר עד סוף השנה את תקציב 2021, ב'כחול לבן' מעלים הילוך ודורשים כעת תשובות מ'הליכוד' עד סוף החודש, אחרת מאיימים ב'כחול לבן': "נתחיל להתנהל כמערכת בחירות על כל המשתמע. בחוקים, בהתנהלות ועוד"

האולטימטום של כחול לבן: תקציב עד סוף החודש או נתנהל כבבחירות
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב על התקציב חוזר לסדר היום. לאחר העימות אמש (רביעי) בין הליכוד לכחול לבן סביב הדרישה להעביר עד סוף השנה את תקציב 2021, בכחול לבן מעלים הילוך ודורשים כעת תשובות מהליכוד עד סוף החודש.

כתבת מעריב אנה ברסקי דיווחה, כי בגוש כחול לבן מציבים לליכוד אולטימטום, לפיו, או שהתקציב יוגש או שנתניהו יודיע על בחירות. הדד ליין שמציבה כחול לבן הוא עד סוף החודש הנוכחי. "אם לא נראה את ההתקדמות הזאת עד סוף החודש - נתחיל להתנהל כמערכת בחירות על כל המשתמע. בחוקים, בהתנהלות ועוד", צוטט אחד מחברי הגוש.

עימות פומבי בין הליכוד לכחול לבן; האם ישראל בדרך לבחירות

רמז לכך נשמע גם מהשר הבכיר מיכאל ביטון שאמר היום בראיון לגלצ, כי "אם נדע שכוונת הליכוד היא להוביל לבחירות, נהיה חופשיים לבחור גם אנחנו בעניינים פוליטיים אחרים". יצוין כי על הפרק עומדים נושאים מהותיים כמו ביטול ההפגנות, חוק הגיוס, מינוי פרקליט המדינה ועוד.

בנוסף, השר עמיר פרץ שחבר בגוש כחול לבן אמר היום, כי "אם לא יהיו עד סוף החודש סימנים שהאוצר קיבל הנחיה להכין את תקציב 2021, המשמעות היא שראש הממשלה מתכנן ללכת לבחירות. האיום על בחירות כבר לא עובד על אף אחד. לא נשב ונמתין, נתחיל להיערך".

אמש תקפו בליכוד את כחול לבן, ומסרו כי "לראש הממשלה נתניהו יש רקורד ארוך ומוכח בהחלטות כלכליות שהביאו את ישראל לשיאים. ראש הממשלה הביא יותר תקציבי מדינה מוצלחים מכל מנהיג עולמי אחר. הוא לא מתרגש מניסיון מביש של כחול לבן לחלץ את עצמם מקריסתם בסקרים".

"בושה שכחול לבן מאיימים בבחירות בעיצומו של משבר הקורונה בגלל פייק סקר אחד. שלושה סקרים ב-24 השעות האחרונות מראים שהליכוד שומר על כוחו. בינתיים, כחול לבן מתרסקים בכל הסקרים״, תקפו כביכול מדובר בקמפיין בחירות ולא בממשלת אחדות".

מנגד, ב'כחול לבן' מיהרו להשיב אש: "המתקפה הישירה של נתניהו על כחול לבן בגין הדרישה החד משמעית לאשר את תקציב המדינה לשנת 2021 מבטאת פאניקה עמוקה ומדאיגה מאוד בנוגע ליכולת העמידה תחת לחץ הסקרים וכישלון הדוגמא האישית שלו ושל מקורביו בשמירה על בריאות הציבור", אמרו בכחול לבן.

עוד נמסר מטעם הסיעה כי "כחול לבן תמשיך לעמוד על אישור תקציב ל-2021. כל ניסיונות החבלה והפגיעה באזרחי ישראל יובילו לבחינה מחדש של מגוון אפשרויות פוליטיות מהן נמנענו עד כה".

מפלגת כחול לבן הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד