י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחוזי תמותה גבוהים

מחקר נוסף מוכיח: "התרופה של טראמפ", הידרוכלורוקווין, אינה יעילה בטיפול בחולי קורונה

התברר כי בקבוצת החולים שקיבלו את התרופה נרשמו אחוזי תמותה גבוהים יותר מאשר בקבוצה שחבריה לא קיבלו את התרופה • ישראל רכשה עם תחילת המגיפה כמויות ענק של התרופה

מחקר נוסף מוכיח: "התרופה של טראמפ", הידרוכלורוקווין, אינה יעילה בטיפול בחולי קורונה
הנשיא טראמפ מחוץ לחדר הסגלגל צילום: דוברות הבית הלבן

תרופה מאכזבת: לאחר שבתחילת ההתמודדות עם המגיפה נתפסה התרופה "הידרוכלורוקווין" כהבטחה ונטען כי היא יעילה לטיפול בקורונה, מה שגרם גם למערכת הבריאות הישראלית להצטייד בכמויות ענק של התרופה ואפילו נשיא ארה"ב הבהיר כי "זו התרופה היעילה", מתברר כעת – שוב – ממחקר אמריקאי שנעשה כי התרופה אינה יעילה כלל. מהמחקר עולה כי בקבוצת החולים שצרכו את התרופה נרשמה תמותה גבוהה יותר מאשר בקבוצה שבה לא צרכו את התרופה.

ממצאי המחקר החדש, שנעשה בארה"ב, מוכיחים כי 1561 חולים קיבלו את התרופה הידרוכלורוקווין, ואילו 3155 קיבלו טיפול רגיל שלא כלל את התרופה. בסופו של דבר, התברר כי בקבוצה שקיבלה את ההידרוכלורוקווין נרשמה תמותה של 27% לאחר 28 יום, זאת לעומת תמותה של 25% בחולים שקיבלו טיפול רגיל, ללא התרופה.

התרופה מיועדת במקור לטיפול במלריה, אך לאחר שנטען כי היא יעילה לריפוי מחלת הקורונה נעשה בה שימוש תחת אישור חירום מיוחד. אך בתום המחקר, מסקנת החוקרים היא ש"לחולים בקבוצת ההידרוכלורוקווין יש פחות סיכוי להשתחרר מבית החולים חיים בתוך 28 ימים, מאשר אלה בקבוצת הטיפול הרגיל". מדובר במחקר שני שמסתיים עם תוצאות מאכזבות לתרופה, שהסתמנה בתחילה כבשורה וזאת בעיקר לאחר שטראמפ הכריז עליה כ"תרופה היעילה לקורונה".

נזכיר כי כבר לפני כשלושה חודשים ביטל מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) את אישור שימוש החירום בשתי תרופות למלריה, כלורוקווין והידרוכלורוקווין, לטיפול בנגיף הקורונה. "לא סביר כבר להאמין ששתי התרופות יהיו אפקטיביות לטיפול בנגיף קורונה", אמרה דניס הינטון, המדענית הראשית של ה-FDA.

קודם לכן, הנשיא דונלד טראמפ המליץ על שתי התרופות כיעילות בסיוע לחולים עם נגיף הקורונה. טראמפ אף אמר במאי כי הוא נוטל הידרוכלורוקווין כתרופת מנע, כדי לא להידבק בנגיף. אך כבר לפני כחודשיים התברר כי הממצאים בשטח אינם מתיישרים עם השמועות שנפוצו סביב הקורונה, כשאכזבה נרשמה גם בגזרת החולים שקיבלו את שילוב התרופה הידרוקסיכלורוקווין עם האנטיביוטיקה אזיתרומיצין, שילוב שסומן כמנצח. בבתי החולים טענו כי "התרופה הידרוקסיכלורוקווין גם לא הפחיתה את ההידרדרות במצבם של החולים ולא מנעה את הצורך בחיבורם למכונות הנשמה".

נזכיר כי עם תחילת המגיפה רכשה מדינת ישראל במבצע מיוחד כ-10 טונות של התרופה, שהועברה לישראל באמצעות מטוסים צבאיים של חיל האוויר. בשעתו נטען כי שילוב של התרופה יחד עם אבץ, ויטמין D ואזניל, הוכח כיעיל לריפוי המחלה.

קורונה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד