ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בשלישי דיון מכריע

ירידה תלולה בתחלואה החרדית; אלו היעדים לפתיחת מוסדות הלימוד

ביום שלישי הקרוב יתכנסו שרי קבינט הקורונה לדיון מכריע בסוגיית פתיחת מוסדות החינוך. על-פי המסתמן, בשלב הראשון אם נגיע ל-2000 חולים ביממה, יפתחו מוסדות החינוך מגיל 0-6 • "אציג מתווה. התחלה של שחרור הדרגתי, בטוח ואחראי שיש בו כדי להשאיר התחלואה נמוכה"

ירידה תלולה בתחלואה החרדית; אלו היעדים לפתיחת מוסדות הלימוד
חיטוי כיתה בבית ספר צילום: דוברות עיריית ירושלים

ביום שלישי השבוע יתכנסו שרי קבינט הקורונה לדון במתווה היציאה מהסגר שכולל פתיחת הדרגתית של בתי הספר, בו בזמן שרוב הערים החרדיות יישארו תחת הגבלות כיוון שהן מחשבות כערים אדומות.

נכון לשעה זו רוב הערים אם לא כל הערים החרדיות נמצאות בקטגוריה האדומה ע"פ מתווה הרמזור של הפרויקטור גמזו, בו בעת שבימים האחרונים נרשמה ירידה תלולה במספר החולים בריכוזים החרדים ביחס של מספר החולים לפי תושבים.

הסגר ההדוק צפוי לפוג ביום ראשון הבא, כשעל פי מספר החולים עד אז, תבחן האפשרות של פתיחת הלימודים בהדרגה. ביעד הראשון: עם נגיע ל-2000 חולים ביממה, יפתחו מוסדות החינוך מגיל 0-6.

בשלב השני, כשנגיע ל-1000 חולים ביממה, יפתחו את כיתות א-ד, ובשלב השלישי שישראל תגיע ליעד שנשמע כעת רחוק כ"כ, של 250 חולים ביממה, יפתחו שאר המוסדות. ההחלטה הסופית לכך תתקבל רק ביום שלישי.

היום (ראשון) התייחס שר הבריאות יולי אדלשטיין למתווה היציאה, ואמר בסיום סיור בבית החולים רמב"ם בחיפה: "ביום שלישי אציג מתווה של תקווה. התחלה של שחרור הדרגתי, בטוח ואחראי שיש בו כדי להשאיר את התחלואה נמוכה באופן שמערך קטיעת שרשרת ההדבקה יתפוס את הנדבקים. יש אפשרות לעשות זאת בתנאי שלא ניגרר לפופוליזם".

"כולם רואים את הנתונים של ירידה מסוימת בתחלואה" אמר שר הבריאות. "אבל מי שיוצא בקריאות לפתוח באופן מיידי את הכול - הורס את הכלכלה ואת החיים של בני האדם, של מי שסבל מספיק. אי אפשר לפתוח ותוך כמה שבועות להביא לסגירה".

השר אדלשטיין הסביר עוד כי "כשאנחנו מדברים על יציאה הדרגתית אנחנו אומרים לאותם אנשים: רוצים להבטיח שלא נדרוש שוב לסגור את העסק. אנחנו כממשלה חייבים לדאוג שאותם בעלי עסקים ואנשים שהפסידו המון, יקבלו לא רק דמי כיס, אלא בזמן אמת פיצוי מלא. ובכוונתי להיאבק למען זה. לא יכול להיות מצב שאנחנו דורשים הגבלות ואחר כך עצמאים ועסקים לא קיבלו את הפיצוי הנדרש. לא אתן למצב הזה להימשך".

מהדסק החרדי במשרד הבריאות בראשות האלוף במיל' רוני נומה מזהירים כי הסגר במתכונת הנוכחית הוא עד ה-14.10 (ומתקיימים דיונים להארכתו עד ה 18.10). לפיכך חל איסור לפתוח מערכות חינוך עד להודעה חדשה.

קורונה יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד