י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהנענועים ועד הלפידים

תיעודים נדירים: חג הסוכות אצל גאב"ד העדה החרדית

ימי חג הסוכות עברו בהתרוממות אצל גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס שממרומי גילו ושנותיו יצא לכל התפילות והשתתף בשמחת בית השואבה והקפות שניות. בתיעודים שהגיעו לידי' בחדרי חרדים' נראה הגאב"ד שר ורוקד

תיעודים נדירים: חג הסוכות אצל גאב"ד העדה החרדית
חג הסוכות אצל הגאב"ד הגרי"ט וייס צילום: באדיבות המצלם

חג הסוכות עבר במחיצתו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס באווירה מרוממת עם עריכת כל התפילות והאירועים לאחר שהגאב"ד החלים מהנגיף. 

ל'בחדרי חרדים' הגיעו תיעודים נדירים ממחיצת הגאב"ד בחג הסוכות, בסרטוני הוידאו ניתן לראות את הגאב"ד שר את הניגון' הנחמדים מזהב ומפז רב ומתוקים מדבש ונופת צופים' כפי ששמע מרבו הגאון רבי משה שניידר זצ"ל אצלו למד כבחור בלונדון.

בעת מנהג הקפות שניות שהתקיים בביתו מכרו את זכות הקפה שישית 'עוזר דלים' במחיר של דפי גמרא כמו בכל שנה במקום כסף, והוא כדי להגדיל תורה ולהאדירה. באופן פלאי התחילו הבחורים להעלות את מחיר דפי הגמרא עוד ועוד עד לסכומים גבוהים אי לכך בכדי שיוכלו לעמוד בהתחייבותם, החליטו לצרף שני בחורים ביחד שקנו את זכות ההקפה בסכום ענק של 13,000 דפי גמרא שיצטרכו לגמור עד שמחת התורה הבאה וכיבדו את הגאב"ד בהקפה. 

הגאב"ד שראה את סכום דפי הגמרא הענק נעמד על רגליו ובדמעות זולגות מעיניו התחיל לרקוד עם שני הבחורים ועל ניגון אשריכם תלמידי חכמים וברכם בחמימות. 

הרב יצחק טוביה וייס העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד