י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ממתינים להסכמה

נפתח מו"מ > יוזמה: סגר תמורת לימודים; הוראת הגר"ח הוקפאה

שקט תמורת שקט > אחרי הוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי לקיים את הלימודים בתלמודי התורה תוך עדיפות להסכמה מצד הרשויות, מתגלגלת יוזמה להשארת תלמודי התורה פעילים ובתנאי שהסגר על הערים החרדיות יימשך בהסכמה עם כל הפלגים החרדים • כל הפרטים הידועים עד כה

נפתח מו"מ > יוזמה: סגר תמורת לימודים; הוראת הגר"ח הוקפאה
לימוד ותפילה בקרעטשניף בעידן הקורונה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

שעות לאחר שנמסר בשמו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי תלמודי התורה יפתחו כרגיל למרות מגבלות הממשלה, בשעה האחרונה החלה להתגלגל יוזמה לפיה יישארו תלמודי התורה פתוחים למרות הסגר והוראת שר התורה הוקפאה.

ביוזמת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי החלה להתגלגל הצעה שעניינה הסכמה חרדית לסגר בערים החרדיות בתמורה לפתיחת מוסדות הלימוד ועולם הישיבות, כבשעות אלה מתגבש המתווה בהובלת ראש הדסק החרדי במשרד הבריאות האלוף רוני נומה.

בעקבות המו"מ שהחל, הודיעו בשם גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין כי בשלב זה תלמודי התרה יישארו סגורים עד שהנושא יתבהר לאן נושבת הרוח והאם תינתן ההסכמה למתווה.

ככל שנודע ל'בחדרי חרדים', לעת עתה גם במוסדות החסידיים ישאירו את תלמודי התורה סגורים בימים הקרובים כדי לתת סיכוי למתווה שצפוי לקבל מענה בימים הקרובים מצד משרד הבריאות ושאר הגורמים הרלוונטיים.

מדובר במתווה שגיבש הראב"ד הגר"י סילמן, יחד עם מזכירי מועצות גדולי התורה אברהם רובינשטיין ויעקב ולצר, שקיימו היום שיחות גם עם השר אריה דרעי וגם עם גדולי ישראל.

תלמודי תורה סגר הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד