י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"האנטישמיות מרימה ראש"

במוצאי שמח"ת: כ-20 כתובות נאצה רוססו בלב פריז

האנטישמיות בצרפת: עשרים צלבי קרס וכתובות נאצה רוססו ברובע הראשון של פריז • חשוד כבן 31 נעצר, ובמשטרה בודקים חשד לפיו היה שותף גם בריסוסים קודמים בעיר

במוצאי שמח"ת: כ-20 כתובות נאצה רוססו בלב פריז
כתובות נאצה שרוססו בלב פריז צילום: A.G

כעשרים צלבי קרס צוירו בלילה שבין שבת לראשון ברחוב דה ריבולי, ליד מוזיאון הלובר ברובע הראשון של פריז.

חשוד בן 31, נעצר במקום במהלך הלילה ונלקח למעצר בתחנת המשטרה המקומית. האיש חשוד כי צייר צלבי קרס בצבע אדום על כמה קירות ועמודים בכיכר דה לה קונקורד וברו דה ריבולי, כך על פי גורם במשטרה.

המשטרה בודקת האם החשוד היה מעורב במעשה דומה יום קודם לכן, גם בפריז, החשד עלה לאחר שצלב שהתגלה בשעות המוקדמות של יום שבת ברחוב דה וארן, צלב הקרס נמחק מהר מאוד על ידי הרשויות.

שר הפנים הצרפתי ג'רלד דרמנין הוקיע את המעשה בחשבון הטוויטר שלו, העירייה ציינה כי "שירותי הניקיון שלה פעלו במהירות כדי למחוק את כל הכתובות האנטישמיים".

המעשים הללו הם המשך להשתוללות אנטישמית לאחרונה בפריז, ב-2 באוקטובר, מסעדה כשרה ברובע ה-19 בפריז היוותה יעד להרס וריסוס כתובות אנטישמיות, צלבי קרס צוירו על הרצפה ועל הקירות ועל שולחנות המקום.

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל אומר כי "האנטישמיות ממשיכה להשתולל ומרימה ראש ללא חשש. הסתה הזאת מסוכנת והיא עלולה לגרום לשפיכות דמים. אני מברך את הרשויות בפריז שעצרו את הפושע הנבזה. אבל לצערנו זה לא נעצר כאן. חייבים לנקוט ביד קשה ולעקור מהשורש את מקור השנאה האנטישמי המשתולל בכל העולם".

חה"כ יוסי טייב (ש"ס) גם הוא גינה בחריפות את האנטישמיות הגואה שמשתוללת בפריז שבצרפת, ואומר כי הסתה הזאת מסוכנת והיא עלולה לעלות בחיי אדם ולגרום לשפיכות דמים".

את דבריו אמר ח"כ טייב לאחר שכאמור, עשרים צלבי קרס אדומים צוירו בלילה שבין שבת לראשון בפריז..

חה"כ טייב סיפר, "מתוקף תפקידי כח"כ וכיו"ר קבוצת ידידות ישראל צרפת פניתי אמש למקבילתי בצרפת גב' הרור ברג'ה aurore bergè וביקשתי לערוך דיון דחוף סביב נושא האנטישמיות, אני מברך את הרשויות ואת כוחות הביטחון בפריז שעצרו את הפושע הנבזה. אסור לנו לעצור כאן. אני קורא מכאן לרשויות בצרפת לנקוט ביד קשה מול עושים מקרים עלינו לעקור את רוע השנאה והאנטישמיות כנגד אחינו היהודים שבתפוצות".

כתובות נאצה פריז צלב קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד