י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעורר סערה

שלט בכניסה ליישוב היהודי: "הכניסה לערבים מסוכנת"

בעקבות התנגדות תושבי יצהר בשומרון להחלטת מפקד החטיבה, שלא לאסור כניסת ערבים, תלו התושבים שלט המדמה את השלטים בכניסה ליישובים הפלסטינים עליו נכתב כי "הכניסה לערבים מסוכנת"

שלט בכניסה ליישוב היהודי: "הכניסה לערבים מסוכנת"
השלט בכניסה ליצהר צילום: באדיבות המצלם

תושבי היישוב יצהר בשומרון, החליטו למחות על החלטת מח"ט שומרון, אלוף משנה רועי צוויג, כי ערבים יורשו להיכנס, למרות התנגדות התושבים, ותלו שלט שמעורר סערה בשעות האחרונות. "הכניסה לערבים מסוכנת", נכתב בין היתר בשלט.

הבוקר (שני) נתלה שלט המחאה בכביש המוביל ליישוב יצהר בו נכתב: "כביש זה מוביל ליישוב יצהר - הכניסה לערבים מסוכנת". תושבי היישוב טוענים כי מדובר בשלט מחאה על החלטת המח"ט, וזאת בניגוד לנוהל הקיים מזה 30 שנה מהקמת היישוב, כי ערבים אינם נכנסים אליו.

השלט בכניסה ליצהר

 "שוב מערכת הביטחון מתערבת לתושבים בענייניהם הפנימיים", מסביר תושב יצהר הצבת השלט, "לצה"ל נראה הגיוני ולא גזעני לאסור כניסת יהודים למעל 70% משטחי יו"ש, אבל פתאום מפריע לו שיש יישוב שמחליט להקפיד על עבודה עברית ושומר על ביטחון תושביו".

השלט נכתב בשלוש שפות והוא מדמה את השלטים אותם תלו בצה"ל בכניסה לכפרים ערביים ברחבי יו"ש, אשר מזהירים ישראלים כי הכניסה לשטחים אלו אסורה ומסוכנת.

שלט יצהר יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד