י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קידוש השם גדול

הרב שקיבל אות עיטור המלכה ל'בחדרי': "הופתעתי ואני מתרגש"

הרב אברהם שוגרמן מגייטסהד, שקיבל את אות עיטור המלכה בבריטניה על תרומתו לחברה, אומר ל"בחדרי חרדים" כי "קודם כל צריך 'מנטשלכקייט' ואז מגיעים ל'יידישקייט' • "זה היה מפתיע מאד, הפעם הקודמת שמישהו מהקהילה החרדית פה קיבל פרס כזה, היה לפני 10 שנים"

הרב שקיבל אות עיטור המלכה ל'בחדרי': "הופתעתי ואני מתרגש"
הרב אברהם שוגרמן צילום: באדיבות המצלם

הרב אברהם שוגרמן שהקים בית ספר לילדים של חינוך מיוחד מסוגים שונים ומוגבלויות שונות, קיבל את אות עיטור המלכה אליזבת של בריטניה, אות אותו מקבלים אנשים שתרמו לחברה הבריטית, ההפתעה הייתה גדולה מכיוון שבדרך כלל אנשים בגיל יותר מבוגר מקבלים פרס כזה, הרב שוגרמן רק בן 47.

מייסד בי"ס חרדי קיבל את 'אות יום ההולדת' של המלכה

הרב שוגרמן מספר ל"בחדרי חרדים" על ההחלטה לפתוח בית ספר מיוחד כזה בגייטסהד. "לאחר שהילד חיים שאול גדל, הבנתי שאני חייב לשלוח אותו למקום מיוחד שיודע לטפל בילדים מיוחדים, לא היה בעיר שלי בית ספר יהודי כזה, אז המקום היחיד היה בית ספר לא יהודי, שאלתי שאלת רב מה לעשות, והתשובה שקיבלתי היתה מאד ברורה, "קודם אתה צריך שלילד יהיה מנטשלכקייט, אחר כך יבוא היידישקייט, כשהילד יגיע לגיל 9, תבוא לשאול שוב מה לעשות", כך אמר לי הרב".

יש לציין שלשלוח את הילד לבית ספר יהודי בעיר אחרת לא באה בחשבון, מכיוון שהעיר בה יש בית ספר יהודי מתאים, נמצא שעות נסיעה מגייטסהד, והילד היה חייב להיות קרוב לבית.

הרב שוגרמן מספר ל"בחדרי חרדים" כי לאחר שהילד הגיע לגיל 9, שזהו גיל חינוך, אמר לו הרב שזה הזמן להעביר אותו לבית ספר יהודי, אך כזה לא היה בנמצא, בלית ברירה החליט האבא לפתוח בית ספר בעצמו, הוא קיבץ סביבו מספר הורים שגם להם יש ילדים מיוחדים, וכך הם פתחו את בית הספר.

הרב שוגרמן מספר כי הוא מאד התרגש והופתע לקבל את הפרס. "זה היה מפתיע מאד, הפעם הקודמת שמישהו מהקהילה החרדית פה קיבל פרס כזה, היה לפני 10 שנים, אני מתרגש, הילדים האלה נשמות קדושות, יש להם תפקיד בעולם הזה, ולכן שאלתי את הרב מה לעשות בקשר לבית הספר, בבית הספר יש 17 תלמידים כולם מבתים חרדיים, אבל כל ילד יהודי שירצה להגיע לכאן גם מבית לא חרדי הוא בוודאי יתקבל בברכה, המקום הוא בית ספר יהודי פרטי, אך אנחנו לא דוחים נשמות ישראל שרוצות לבוא לכאן".

בנוגע למימון אומר הרב שוגרמן: "המועצה נותנת לבית הספר שני שליש, את השאר אני צריך לגייס לבד דרך נדבי עם ודרך אירועים שאנחנו עושים בשביל לקבל תרומות.

כזכור כפי שדווח באתר 'בחדרי חרדים', הרב שוגרמן מייסד בית ספר יהודי לילדים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות מיוחדות אותו פתח בהשראת בנו המיוחד, הוגדר כמצטיין ביום ההולדת של המלכה, ביום הולדתה הרשמי של המלכה מכריזים את תוארי הכבוד המחולקים על ידי המלכה באותה שנה לאנשים שתרמו לחברה הבריטית.

בית הספר נותן מענה לכל סוגי המוגבלויות הכוללת תסמונת דאון, ASD והפרעות גנטיות נדירות אחרות ומהווה חבל הצלה לתלמידים ובני משפחותיהם המקבלים חינוך מתאים בסביבה תרבותית מתאימה.

באמצעות בית הספר, הילדים נהנים מצוות מורים ומטפלים מומחים בראשות אשתו של הרב שוגרמן, שרה, שהיא המנהלת של בית הספר.

בית הספר נבחר פעמיים כ"מצטיין" מטעם משרד החינוך, בנוסף לבית הספר, הרב שוגרמן פועל להפחתת עוני ילדים בבריטניה, לעיתים קרובות לצד הבישוף של דורהאם פול באטלר וארגונים אחרים.

הרב שוגרמן הודה למועצה המקומית: "אמנם אני יודע עד כמה בית הספר שלנו מוערך בקהילה, אבל מאוד מרגש לקבל הכרה חיצונית על מה שהשגנו, השותפות שלנו עם מועצת גייטסהד במיוחד הייתה גורם מרכזי בהצלחתנו, ואני רוצה להודות להם על התמיכה המתמשכת".

בריטניה גייטסהד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד