ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מאבק 'בחדרי' נשא פרי

הממשלה תחריג את החתונות מעבר לקילומטר

אחרי ש'בחדרי חרדים' העלה את מצוקת החתנים והכלות שלא יכולים על פי תקנות הסגר הנוכחיים להינשא כדת משה וישראל בעקבות מגבלת הריחוק מעבר לקילומטר מבית המגורים, נכנסו ח"כים ושרים לעובי הקורה ומסתמן כי עוד הערב יוחרגו החתונות לצד מתווה קפסולות שמתגבש לקיום חתונות בהשתתפות המשפחה הקרובה

הממשלה תחריג את החתונות מעבר לקילומטר
חתונה חסידית. אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

מאבק 'בחדרי חרדים' נשא פרי: אחרי שהעלנו את מצוקת החתנים והכלות, שלפי תקנות הסגר המעודכנות לא יתאפשר להם להינשא בשם מגבלת ה-1000 מטר, בממשלה החריגו חתונות.

מדובר במצוקה שעלתה לראשונה ב'בחדרי חרדים', במסגרתה עלה כי קיום או השתתפות בחתונה לא הוחרגו ביציאה מעבר ל-1000 מטרים, כך שחתן לא יוכל להגיע לחתונה אם כלתו או ההפך מתגורר/ת במרחק של יותר מקילומטר.

בעקבות הפרסום פנו מספר חברי כנסת אל שר הבריאות יולי אדלשטיין, כשבימים האחרונים פעלו בלשכת השר אריה דרעי ויו"ר ועדת החוקה יעקב אשר והביאו לתיקון מיידי. לצד זאת, הרה"ר לישראל הגר"ד לאו שיגר מכתב בעניין לראש הממשלה בבקשה שיפעל להסדרת החופות.

כך שבשעות הקרובות יאושר באופן סופי כי קיום חתונות יוחרג ממגבלת הקילומטר כמו ברית והלוויה, השתתפות קרובים מקרבה ראשונה או חתן וכלה תאפשר להם יציאה לחתונה גם במרחק החורג מקילומטר.

בשלב הבא צפויים בממשלה לגבש מתווה חתונות, בשלב הראשון יוזם יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר, לאפשר קיום חתונות בקפסולות של עשרים משתתפים, על פי היוזמה שתידון בשבוע הבא, יתאפשרו שתי קפסולות של עשרים מוזמנים בחתונה. כלומר חתונה עד 40 משתתפים בלבד.

חתונות קורונה חתנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד