י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפה • המסר שנשלח במייל

חשיפה | העירייה מאיימת: ת"ת שיפר התקנות ייקנס והתקציב שלו ייעצר

מנהלי תלמודי תורה וישיבות קיבלו מסר בתיבת הדוא"ל, המאיים עליהם מפני שלילת תקציבים והטלת סנקציות באם יהינו לפתוח את מוסדותיהם בהעדר החלטת ממשלה בעניין, כאשר בינתיים מתגבשת החלטה בקרב מנהלי מוסדות להתחיל את הלימודים בר"ח חשון ויהי מה | כל הפרטים

תלמוד תורה בצל הקורונה. אילוסטרציה
תלמוד תורה בצל הקורונה. אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

במגזר החרדי ממתינים בציפייה להחלטות הממשלה בעניין מתווה תלמודי התורה שיאפשר לפתוח מוסדות בזמן הסגר על הערים האדומות, כשבעיריית אשדוד משגרים בינתיים איום לעבר מוסדות שמתכוונות להפר את ההנחיות ולפתוח כל מחיר.

בשיחה שקיים 'בחדרי חרדים' עם כמה מנהלי ישיבות, חסידיים וליטאים כאחד, עולה המסר כי הם לא צפויים להמתין להכרעה של הממשלה מעבר לסוף השבוע כך שאם לא תתקבל החלטה עד סוף השבוע, בראש חודש חשוון יפתחו את המוסדות גם נגד ההנחיות.

בינתיים, ל'בחדרי חרדים' נודע כי במייל ששיגרו ממחלקת החינוך של עיריית אשדוד אל המוסדות החרדים, הם מאיימים בהוראת ראש העיר, כי מוסד שיפר את ההנחיות מסתכן בשלילת תקציבים ובעונשים נוספים.

"בהוראת ראש העיר, תיאכף סגירת מוסדות החינוך ע"י העירייה, עד לשינויים בהנחיות", נמסר בתחילת השבוע ושוגר איום כי "תבוצע אכיפה מוגברת ע"י העירייה לווידוא העמידה בהנחיות אלו", שמוסד שבו יתקיימו לימודים, ״ייקנס, ייסגר כולל ריתוך הכניסות למבנה", לשון ההודעה.

עוד הבהירו במחלקת החינוך כי מנהל המוסד שיפתח למרות ההנחיות יזומן לשימוע בפני מפקד משטרת אשדוד להבהרת העבירה וסנקציות. וכן לשימוע בפני גזבר העירייה "לשם עצירת כל התקציבים המיועדים למוסד", נכתב.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי היום נועדו נציגים מטעם שר הפנים אריה דרעי ומטעם גדולי ישראל עם פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו והאלוף לשעבר רוני נומה שמרכז את נושאי החרדים במשל"ט משרד הבריאות כדי לדון בנושא פתיחת מוסדות החינוך.

מוסדות חינוך חינוך חרדי סגר קורונה עיריית אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד