י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מדוע ליצמן נעדר

בתום פגישה בבני ברק: החיידרים יישארו סגורים

בעוד כלל תלמודי התורה ברחבי הארץ סגורים וממתינים להסכמות מול משרד הבריאות, התקיימה הערב בבני ברק פגישה בנושא בהשתתפות פוליטיקאים חרדים מזכירי מועצות גדולי התורה, נציגי קהילות וחצרות עם אנשי משרד הבריאות, פיקוד העורף והמל"ל | לעת עתה החיידרים יישארו סגורים

בתום פגישה בבני ברק: החיידרים יישארו סגורים
לימודים מסכות בת"ת החדש בבני ברק צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: הערב (שלישי) נועדו גורמים בציבור החרדי עם אנשי משרד הבריאות, כדי לבחון את מתווה פתיחת תלמודי התורה לקראת הכרעה שתתקבל בקבינט הקורונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בפגישה השתתפו מזכירי מועצות גדולי התורה, נציגי חצרות חסידים וקהילות, הראב"ד הגר"י סילמן, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, חבר הכנסת משה גפני, האלוף במיל' רוני נומה, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, נציגי פיקוד העורף והמל"ל, זאת בכדי לבחון את האפשרויות לפתיחת תלמודי התורה בימים הקרובים.

במהלך הפגישה הציגו הגורמים החרדים את 'מתווה החרדים', שכולל פתיחת המוסדות במתווה של עשרה תלמידים בכיתה, ועם הקפדה על שמירת ההנחיות.

סוכם כי תלמידי התורה ימשיכו להיות סגורים לפחות עד לסוף השבוע, כשביום חמישי ידונו על המתווה בפני שרי הקבינט ולפי זה יקבלו החלטה לגבי ההמשך.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר הכנסת יעקב ליצמן הוזמן אף הוא להשתתף, אך זו נמנעה ממנו לאחר שחש ברע וסובל משושנה ברגלו. את 'אגודת ישראל' ייצגו במפגש מזכיר המועצת יעקב ולצר, הרב דב לנדאו מחסידות גור, הרב ישראל מילר מחסידות ויז'ניץ, והרב יהושע פינק מוטעם חסידות בעלזא.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' בימים האחרונים הוצע מתווה כי החרדים יביעו הסכמה לסגר, בתמורה לכך שייפתחו מוסדות הלימוד, כשבימים האחרונים קיימו פגישות עם הדרג המקצועי בנושא.

כל המוסדות לא פתחו את הלימודים מאז חג הסוכות כדי לתת הזדמנות לבחון את המתווה, חלק מהקהילות נתנו התחייבות לא לפתוח מוסדות עד מחר (רביעי), כשנכון לשעה זו, לא ברור האם יפתחו מחר בהעדר הסכמה מול משרד הבריאות.

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד