י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חילול קברים מזעזע

רץ על מצבות בהר הזיתים, העלה לרשת החברתית ונעצר

בפעילות זריזה של משטרת ישראל נעצר הלילה צעיר כבן 20 תושב מזרח ירושלים שתיעד את עצמו מדלג על גבי מצבות בהר הזיתים והעלה את הסרטון לרשת החברתית • צפו

רץ על מצבות בהר הזיתים, העלה לרשת החברתית ונעצר
מדלגים על הקברים צילום: מתוך הסירטון

תושב מזרח ירושלים, בשנות העשרים לחייו, נעצר הבוקר (רביעי) על ידי המשטרה לאחר שהלילה, העלה תיעוד לרשת החברתית בה הוא נראה יחד עם אדם נוסף רץ על מצבות הקברים בהר הזיתים. החשוד, כאמור, פרסם את התיעוד המזעזע בחשבונו האישי מה שהביא למעצרו.

במשטרה מציינים כי החשוד נעצר לאחר מספר פעולות חקירה מהירות, שהביאו לאיתור זהותו.

במשטרה מייחסים לחשוד, שכבר הספיק להיחקר, עבירות של עלבון דת. החקירה נמשכת במטרה להגיע למעורבים הנוספים.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל עצרה הבוקר לחקירה, צעיר כבן 20 תושב מזרח ירושלים, בחשד שבשעות הלילה רץ יחד עם צעיר נוסף על קברים בבית העלמין הר הזיתים בירושלים, בצורה שיש בה עלבון לקדושת המקום והקברים, והעלה את התיעוד לחשבון 'טיקטוק'".

יצוין, כי בתקופה האחרונה דווח מספר פעמים על קברים שחוללו בהר הזיתים, כשהחשד העיקרי הוטל מייד על תושבי השכונות הסמוכות במזרח העיר. במשטרה חוקרים בימים אלו מקרים נוספים של חילול קברים, בין היתר את חילול קברו של ר' קלונימוס בעל הנס שבעמק קדרון בתחתית הר הזיתים. שחולל לפני יום כיפור, כשדגל פלסטין רוסס עליו.

בעקבות מעצר החשוד, אומר מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל: "ראשית אני רוצה להודות למשטרה על המהירות שבה נתפס הצעיר, שתיעד את עצמו מבזה את קברי הצדיקים הטמונים בהר הזיתים. הפעילות המהירה של המשטרה היא חלק ממהפכה עצומה שמועצת בתי העלמין הייתה שותפה לה, שהביאה לשינוי מן הקצה אל הקצה בכל הקשור לשמירה על הקברים בהר הזיתים ומניעה של וונדליזם, והגדלת תחושת הביטחון של העולים להר הזיתים".

לדבריו, "המהפכה הביאה לגידול חשוב מאוד שגם בימים אלו נמשיך לשמור על ביטחונם של העולים להר הזיתים ולא נפקיר חלילה את ההר לידיהם של צעירים הוללים".

אברהם ומנחם לובינסקי ראשי 'הוועד להגנת הר הזיתים' מסרו בתגובה: "הזדעזענו לראות את הסרטון בו פורעי חוק מבזים קברים בהר הזיתים, בית העלמין הקדוש ביותר לעם היהודי בו קבורים גדולי ישראל לאורך שנים רבות. אנו במשך עשר שנות קיום הוועד ראינו מקרים רבים, עדיין כל מקרה חדש שכזה מזעזע את כולנו מחדש"

"אנו רוצים להודות למשטרת ירושלים שפעלה באופן מיידי ועצרה את אותו צעיר", הוסיפו, "המשטרה בהר הזיתים איתה יש לנו שיתוף פעולה אינטנסיבי והדוק לאורך שנים רבות פועלת תמיד בצורה מהירה ודואגת לשלומם של המתפללים בהר"

לדבריהם, "פנינו הבוקר לח״כ מיכאל מלכיאלי יו״ר השדולה להגנת הר הזיתים בכנסת ומי שעומד לימיננו בכל נושא הר הזיתים, על מנת שיפעל לחזק יותר את השמירה בהר הזיתים. ח״כ מלכיאלי השיב כי בסיור שיקיים בשבוע הבא בהר הזיתים ביוזמת הוועד להגנת הר הזיתים, סיור יחד עם סגן השר לביטחון פנים ושאר אנשי המקצוע ידונו בכל האופציות כיצד להמשיך ולהרחיב את האבטחה בהר הזיתים".

הר הזיתים חילול קברים משטרת ישראל מזרח ירושלים צוריאל קריספל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד