כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
היתרונות רבים

מנהל מח' הקורונה ב'אסותא' מפתיע: "יש לאמץ את שיטת האשפוז הביתי"

לדבריו מנהל מחלקת הקורונה באסותא, יציאה מהסגר אמורה להיות עם אימוץ רעיון האשפוז הביתי. "אין לי ספק כי יתרונות המהלך עולים על חסרונותיו"

מנהל מח' הקורונה ב'אסותא' מפתיע: "יש לאמץ את שיטת האשפוז הביתי"
אדלשטיין קובע מזוזה באסותא צילום: באדיבות המצלם

מיום ליום, כך נראה, מצטרפים רופאים נוספים שלא מהססים להודות שאת הטיפול הרפואי המיטבי ביותר ניתן לקבל דווקא בבית. מי שאומר היום את הדברים הוא ד"ר אסף פרץ, מנהל מחלקת הקורונה בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, שקובע כי לא די שמדובר ברעיון מבורך אלא שיש לאמץ אותו, להסדיר את השיטה כמתווה מסודר, וזאת כתנאי שיאפשר את היציאה מהסגר והחזרה לשגרה.

"אחד הקשיים עימם מתמודדת מערכת הבריאות ובוודאי בתי החולים", אומר ד"ר פרץ, "הוא עומס במחלקות. מדובר במציאות שגברה בחודשים האחרונים בעת המלחמה בנגיף הקורונה וצפויה אף לגדול עם בואו של החורף. בנוסף, היו אף מקרים בבתי חולים שונים, של מטופלים שנדבקו בנגיף הקורונה בעת אשפוזם".

מסיבה זו, הוא מצביע על שיטת האשפוז הביתי כהכרחית, ואפילו קובע כי הדבר אמור להיות תנאי שיאפשר את היציאה מהסגר. "היציאה מהסגר חייבת הפעם להיות הדרגתית ומוסדרות, לרבות אימוץ רעיון האשפוז הביתי עבור מטופלים מתאימים במצבי חולי קל עד בינוני. צעד זה דורש אומנם איש צוות בעל הכשרה רפואית במרחק סביר, אך יקדם טיפול רפואי טוב ואיכותי יותר עבור המאושפזים בבתי החולים".

בדבריו הוא אומר כמובן שאין תחליף לשירות הניתן במסגרת בית החולים, אך יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מיתרונות האשפוז הביתי. "אין לי ספק", הוא מסיים, "כי יתרונות המהלך עולים על חסרונותיו."

כעת, כל שנותר הוא לצפות שגם משרד הבריאות יישר קו עם העמדה הזו, שבה – כפי שאנו רואים – תומכים דווקא רופאים בכירים – והוא ידאג לנסח את המתווה שיאפשר טיפול בבית, אם כי תוך התנהלות מסודרת כך שהתהליך כולו יהיה כפוף לרופאים ולא יתנהל במתכונת פיראטית שיכולה לסכן את חולים.

 

קורונה אסותא אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד