י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"כמי שתומך בהכאת ילדים"

בתום דיון סוער: ההצעה של פינדרוס נפלה - עימות בין דגל לש"ס

סערה היום בממשלה סביב הצעת החוק של ח"כ פינדרוס להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את אלימות השוטרים נגד החרדים. בש"ס החליטו לא לתמוך משיקולי קואליציה וחבר הכנסת סמוטריץ' אמר כי מדובר ב"ישראבלוף" • "ש"ס רואה חשיבות בשמירת המשמעת הקואליציונית"

בתום דיון סוער: ההצעה של פינדרוס נפלה - עימות בין דגל לש"ס
מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

בתום דיון סוער במליאת הכנסת: הצעתו של יו"ר סיעת יהדות התורה חבר הכנסת יצחק פינדרוס, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת אלימות השוטרים נגד המגזר החרדי, נפלה ברוב של 36 מתנגדים מול 12 תומכים בלבד.

לאורך היום נעשו לחצים מהליכוד ומכחול לבן בדרישה מדגל התורה להסיר את ההצעה. הם הציעו תחלופה של הקמת ועדת משנה, אלא שפינדרוס סירב להיכנע והמשיך עד להצבעה.

קודם ההצבעה נרשם עימות בין דגל התורה לש"ס סביב ההצבעה. בהודעה מטעם סיעת יהדות התורה נמסר דקות להצבעה כי "אנו קוראים לכל חברי הכנסת מכל הסיעות לתמוך בהצעה". ביהדות התורה תקפו את כוונת ש"ס להתנגד. "מי שיתנגד או יימנע בהצבעה כמי שתומך בהכאת ילדים".

מנגד, בש"ס השיבו במתקפה ומסרו כי למרות שנושא האלימות המשטרתית כנגד הציבור החרדי "הנו חמור ומועלה כל העת לסדר היום ע"י נציגי ש"ס בממשלה ובכנסת. סיעות הליכוד וכחול לבן הודיעו לנציגי ש"ס, כי הצבעה היום בעד ועדת חקירה בנושא, כנגד עמדת הקואליציה משמעותה שבירת כלים שתגרור השלכות חמורות" ולפיכך הם התנגדו.

בש"ס הזכירו כי "בפעם הקודמת שפעלו כנגד עמדת הקואליציה, כחול לבן הצביעו בעד חוק ההמרה הפוגעני", וציינו כי "סיעת ש"ס רואה חשיבות רבה בשמירת המשמעת הקואליציונית שהיא העוגן המרכזי לשמירת כל הקדוש והיקר לעולם התורה ולמדינה היהודית, ולראיה שרק הבוקר כחול לבן הצביעו ביחד עם הקואליציה נגד חוק הנישואין האזרחיים של סיעת ישראל ביתנו".

"יחד עם זאת", ציינו בהודעה כי "יו"ר ש"ס השר דרעי הנחה את ח"כ אוריאל בוסו להגיש הצעה לסדר דחופה בנושא האלימות המשטרתית ולעקוב מקרוב אחר הטיפול בנושא".

דקות להצבעה, גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ תקף את פינדרוס בטענה כי ההצעה היא ״ישראבלוף״, וטען כי פינדרוס סיכם עם הקואליציה שהוא יעלה את ההצעה לצאת ידי חובה, אך הם יפילו את היזומה בהסכמה שבשתיקה. פינדרוס הכחיש את הדברים.

יצחק פינדרוס בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד