ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נגיף כלכלי

ירושלים: שכונת גאולה משנה את פניה - חנויות קורסות כבמפולת

רבות דובר על ההתמודדות של בעלי העסקים בתקופת הקורונה, הממשלה נותנת פה ושם מעניקים לבעלי העסקים ועוד הטבה והקלה למגזר הפרטי. אך נראה שיש כאלו שלא עומדים בגזירה. בעלי עסקים איתם שוחחנו מספרים על ימים שבהם פתיחת העסק והחזקת העובדים רק גרמה להם נזק נוסף

ירושלים: שכונת גאולה משנה את פניה - חנויות קורסות כבמפולת
חנות הפלאפל הוותיקה צילום: באדיבות המצלם

נגיף הקורונה אף פעם לא היה רק נגיף בריאותי, מעת נכנס הנגיף לחיינו מוזהרים אנו שהנגיף הוא לא פחות מזיק לאורח החיים הרוחני. וכמובן ההגבלות וההנחיות הריחוק החברתי בשילוב הסגרים התכופים הופכים את הנגיף, לנגיף כלכלי מפלצתי.

רבות דובר על ההתמודדות של בעלי העסקים בתקופת הקורונה, הממשלה נותנת פה ושם עוד מענק לבעלי העסקים ועוד הטבה והקלה למגזר הפרטי. אך נראה שיש כאלו שלא עומדים בגזירה.

מי שיצעד בימים אלו במרכז הכלכלי החרדי בעיר ירושלים - שכונת גאולה ובנותיה, יבחין בעשרות חנויות סגורים על מנעול ובריח, עם שלט גדול למכירה או להשכרה.

בעלי עסקים איתם שוחחנו מספרים על ימים שבהם פתיחת העסק והחזקת העובדים רק גרמה להם נזק נוסף, כאשר הלקוחות לא מגיעים, גם כשמדובר בחנות חיונית.

אחד מהמפורסמות שבחנויות ירושלים היא  החנות המיתולגית 'פלאפל שלמה'. הא נוסד עוד לפני קום המדינה בשנת 1934, ואין ירושלמי שלא זכה לטעום ממאכלי העדה התימנית שהיו נמכרים בה, והטעם, מקורי, אותנטי. מיתולוגי כבר אמרנו.

בתקופה האחרונה במקום לעבור על פני החנות ולהתמוגג מריח הפלאפל הממכר, נתקלים העוברים ושבים בשלט המעיד על סיומה של תקופה.

עוד ועוד בעלי עסקים באזור שפרנסתם נשענה גם על תלמידי הישיבות הרבות באזור, קורסים בזה אחר זה. ופני חזית הרחובות באיזור משתנים לנגד עיננו. משכונה בעלת עשרות חנויות שוקקות חיים, היא נהפכת למוקד של חנויות להשכרה".

לא רק הקורונה גרמה לקשיים הכלכליים, אבל הנגיף בהחלט מהווה 'מכפיל-כח' למצוקה הגדולה שחווים בעלי העסקים.

צילום: צבי אייזנשטיין.

'פלאפל שלמה' היא לא החנות המיתולוגית היחידה שנסגרה. גם 'מיצי אורי' הידועה סגרה את שעריה לאחר עשרות שנות פעילות, בתחילת הגל הראשון של נגיף הקורונה.

 

שכונת גאולה קורונה סגירת בתי עסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד