י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טראמפ קיבל כתרופה

שוב: חברה נוספת מודיעה על השהיית הניסויים

חברת "אלי לילי" הודיעה על השהיית הניסויים בחיסון שהיא מפתחת, ושהנשיא טראמפ קיבל כתרופה לקורונה, אחר שאחד מהמשתתפים במחקר חווה תופעות לוואי משמעותית

שוב: חברה נוספת מודיעה על השהיית הניסויים
עובד מחקר בפיתוח חיסון לקורונה צילום: Basel Awidat/Flash90

חברת התרופות "אלי לילי" הודיעה כי היא משהה את פיתוח החיסון לקורונה אחר שאחד ממשתתפי הניסוי שקיבל את החיסון דיווח על תופעות לוואי משמעותיות.

רק לפני ימים מעטים קיבל נשיא ארה"ב טראמפ את תרכובת החיסון ששימשה עבורו כתרופה לקורונה, לצד תרופות אחרות שרופאיו בחרו עבורו. החברה מנסה לייצר תרכובת מותאמת שתהווה חיסון ולא רק תרופה לקורונה.

על פי הנוהל הרגיל, במקרה כזה הניסוי נעצר ונערך בירור מדוקדק מול האדם שדיווח על התופעות. מומחי החברה מחויבים לאתר את מקור התופעות ולהבטיח כי אינן קשורות לתרכובת החיסונית שהוזרקה לו, לפני שיקבלו אישור להמשיך במחקר ובניסויים.

עם זאת, מדובר בתופעה שכיחה בקרב חברות התרופות ומפתחות החיסונים. במקרים רבים הברור מעלה כי אין קשר בין החיסון לתופעות, והניסוי ממשיך.

כך ארע לפני כמה ימים לחברת אסטרהזניקה השוודית שהודיעה על תופעות לוואי קשות שהתגלו אצל אחד ממשתתפי הניסוי, אולם כעבור ימים מעטים הודיעה כי הניסוי ממשיך כמתוכנן, אחר שהוכח כי אין קשר בין החיסון לתופעות.

אתמול הודיעה חברת 'ג'ונסון אנד ג'ונסון' על השהייה דומה, והיא פתחה בחקירה מהירה בניסיון לזהות את הגורם שיצר את תופעות הלוואי. תקוותה היא למצוא גורם אחר שאינו החיסון, שכן אם לא ימצא גורם וודאי, פירושו של דבר עצירה מוחלטת של פיתוח החיסון, אחר שהוא מתברר כמסוכן.

 

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד