י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נתניהו שוחח עם אוחנה שיפתח בבדיקה

גרסת המשטרה לפיזור החתונה בגבעת זאב: "נזרקו בקבוקי זכוכית"

בעקבות הביקורת הקשה שסופגת הערב המשטרה לאחר התיעודים הקשים מחתונה בחצר בית בגבעת זאב, המשטרה מפרסמת תיעוד ממצלמת הגוף של השוטרים ושוטחת את גרסתה. השר אוחנה: "אכן תמונות קשות ומצערות. אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק. לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני"

גרסת המשטרה לפיזור החתונה בגבעת זאב: "נזרקו בקבוקי זכוכית"
שוטרים בפעולה. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

אחרי הביקורת הקשה כנגד התנהלות השוטרים בחתונה שהתקיימה הערב (רביעי), ביישוב גבעת זאב, ותיעודים ממנה הופצו ועוררו סערה, במשטרה מנסים להסביר את ההתרחשויות. על פי המשטרה, השוטרת שתיעדה את המתרחש וביקשה לזהות את בעלת הבית, הותקפה על ידה, ולכן נאלצו השוטרים להודיע לה שהיא מעוכבת, וביקשו ממנה להתלוות אליהם מספר פעמים.

"בשלב זה", טוענים במשטרה, "שאר בני הבית החלו להתלהם ולהפריע לשוטרים, תוך שחלקם זורקים לעברם בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפצו. השוטרים עצרו את אחד החשודים תוך שהוא מתנגד למעצר ותוקף אותם, ובתוך כך החליק על השמן, ושניהם נחבלו משברי הזכוכית".

ניצב בדימוס אריק יקואל, יועץ השר לביטחון לענייני חרדים הגיב לאירועים ואמר: "שוחחתי בשעה האחרונה עם פיקוד המשטרה. הפרטים המלאים עדיין לא ברורים אבל התמונות שנראות מגבעת זאב רעות. תמונות כאלו אסור שיהיו חלק מפעילות המשטרה במסגרת המאבק בקורונה. הן פוגעות במטרה לשמה כולנו פועלים והן פוגעות אנושות באמון הציבור במשטרה עצמה".

יקואל הוסיף: "על אחת כמה וכמה בעת הזו פעילות המשטרה צריכה להיות רגישה ומושכלת ונקיה מכל רבב של הפעלת כוח בלתי מידתי כלפי אזרחים. צריך לתחקר את המקרה הנוכחי באופן מיידי ומוטב כי יפורסמו הסרטונים ממצלמות הגוף של השוטרים בהקדם על מנת שהתחקיר יהיה שקוף לציבור".

בתוך כך, לשכת נתניהו פרסמה הערב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח כעת עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על פיזור החתונה בגבעת זאב. שר הבט״פ אוחנה התחייב לקיים בדיקה יסודית ומהירה בעניין ולדווח על תוצאותיה לציבור בהקדם.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הצהיר כי יפתח בבדיקה לגבי האירועים בגבעת זאב. "צפיתי בכאב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות. אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק", אמר, "לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני. ביקשתי מהמשטרה לקבל את כל המידע הרלוונטי במהירות ונוציא אותו לציבור בהקדם".

על פי המשטרה, השוטרים רשמו קנס לבעלת הבית והעבירו את החשוד לתחנת המשטרה, שם זומן צוות מד"א שמעניק לו טיפול רפואי.

"לצערנו", נמסר בהודעת המשטרה, "בשעה האחרונה מופצים ברשתות החברתיות פרטים מעוותים לחלוטין אודות המקרה בניסיון להכפיש את השוטרים ולהטיל דופי בפעילותם, זאת במקום לגנות את מי שהפר את התקנות ברגל גסה, לא נשמע להוראות השוטרים ותקף אותם".

אלימות שוטרים גבעת זאב קורונה אמיר אוחנה אריק יקואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד