י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
די לאלימות

איומים על עיתונאים: המועצת קוראת למשטרה לפעול בנחישות

בעקבות שורת איומים ותקיפות כנגד עיתונאים, מועצת העיתונות והתקשורת מזהירה מפני הפיכת כתבים ליעד לפגיעה. המועצה קוראת למשטרה לנקוט בנחישות בצעדים לסיכול כל איום באיבו כולל איתור וחקירת המאיימים - והבאתם לדין

איומים על עיתונאים: המועצת קוראת למשטרה לפעול בנחישות
אגרוף. אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות שורת איומים ותקיפות כנגד עיתונאים, מועצת העיתונות והתקשורת מזהירה מפני הפיכת כתבים ליעד לפגיעה. המועצה קוראת למשטרה לנקוט בנחישות בצעדים לסיכול כל איום באיבו כולל איתור וחקירת המאיימים - והבאתם לדין.

כתבי עיתון 'הארץ' דיווחו כי אלמוני חיבל במערכת החשמל המרכזית של מערכת העיתון בתל אביב. הוא הגיע למערכת העיתון, ניגש לארון החשמל המרכזי וחיבל במערכות שונות. החבלה גרמה לנזילות שהביאו לשיבושים באתרי 'הארץ' ו-TheMarker - למשך יותר משעתיים.

על פי הדיווח, לאחר שחיבל בארון החשמל, המתין האיש מחוץ לכניסה למערכת וכשראה את כתב 'הארץ', גדעון (גידי) וייץ, הוא תקף אותו מילולית ובין היתר צעק לו: "מה אתה רוצה מביבי? איפה הרכב שלך? יש לך רכב פה?".

המשטרה הוזמנה, אך המאיים נמלט לפני שזו הגיעה למקום.

בימים אלה דווחה גם תקיפה של כתב 'חדשות 12' אוהד חמו, בעת שהושלכו עליו אבנים במהלך צילום כתבה למהדורה המרכזית של הערוץ. חמו סיקר עימות בין מתנחלים לבין פלשתינאים שעסקו במסיק זיתים בכפר בורקה.

מועצת העיתונות והתקשורת קוראת לציבור העיתונאים לתעד כל איום על מנת לאתר מאיימים ולסכל כל כוונה לפגוע. זאת הן ברשתות החברתיות והן פנים אל פנים בשטח.

מועצת העיתונות תקיפת עיתונאים גידי וייץ עיתון הארץ אוהד חמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד