י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לייבל'ה חוזר מהפגרה

עורך הדין שהתמגן כולו בבית שר התורה

לייבל'ה מבהיר בפתח המהדורה כי בניגוד לשמועות הוא אינו נמנה על קהילת מכחישי הקורונה, אך בהיר לו כי רבים וטובים מאנ"ש כבר עברו את המחלה ופתחו נוגדנים חזקים במיוחד • השבוע מהדורה נרחבת: בנו הפעוט של הפרשן הבכיר שהגיע לקבל את ברכת הגר"ח קנייבסקי • המלון המפנק של סגן עורך מגזין משפחה בראש השנה • יועצו של ראש הממשלה בא לבני ברק לאכול • והח"כ שהתבונן במטר ההודעות של השר דרעי • כנסו כנסו

עורך הדין שהתמגן כולו בבית שר התורה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה חוזר אחרי פגרה ארוכה ארוכה, מאז ראש השנה אז נכתב המדור האחרון וזאת עקב מגבלות "הסגרים" של מדינת ישראל. לייבל'ה שלא נמנה עם מכחישי הקורונה, ראה שבסך הכול בשלהי הגל השני כולם כבר כמעט נדבקו והחלימו מהוירוס שמטריד את מנוחתנו כבר למעלה מחצי שנה. 

כבר נכתב כאן בעבר שהקורונה זה כמו המן שהיה במדבר, לצדיקים שנזהרים זה מגיע עד פתח הדלת, ולרשעים שלא נזהרים גם אם ילקקו לחצני מעליות במלונית קורונה - לא ידבקו. ויהי לפלא. 

השבוע גם קיבל לייבל'ה איתות משמים ועלה במוחו לפתוח מוסד בריאות נפרד עבור אנ"ש ויקרא שמו 'חסדי עמרם', על שם ארגון מחוללי החמצן ממאה שערים. שמשרד בריאות במוקמי יקרא 'חסדי זושא' והמשטרה בשכונה תכונה 'משמרת יוד'ל'. אהה, ויהיה גם פרויקטור בשם נחמע'ן, והכל יבוא על מקומו בשלום.  

לייבל'ה גם השבוע מבקש סליחה (לאחר שלא היה מדור בערב יום כיפור עקב המגבלות), מכל אלו שרצו למכור ללייבל'ה רכילות זולה. לייבל'ה כידוע בעצת הינדל'ה מעולם לא נכנע לכתוב על דברים זולים ובפרט לא לפגוע באנשים. בערב יום הקדוש זה הזמן של לייבל'ה לבקש מחילה סליחה וכפרה, חרטה על העבר ובקשה על העתיד למען לא ניכשל במיקלדתנו. מחילה אחת יש ללייבל'ה מכל אלו ששלחו יח"צ בכל השנה ולא היה את הזמן להגיב שזה לא מעניין, אבל בשביל מה להיכנס לקטנות.

בכל השנה לייבל'ה מחכה לחג הסוכות לשמוע מהסוכות של השכנים את כל הרכילויות השונות והעסיסיות, אך השנה לייבל'ה ויתר על כך, שכן הוא כבר שמע את כל הרכילויות במנייני המרפסות בקיץ כך שכבר לא נותר לו מה לשמוע, בפרט שלייבל'ה כמו כל עם ישראל בהוראת גדולי ישראל התפלל בבתי הכנסת. 

בערב חג הסוכות עצר לייבל'ה את נשימתו כמו כל העולם היהודי סביב הדיווחים כי שר התורה הגר"ח קנייבסקי נדבק בנגיף הקורונה. לייבל'ה התפלל, למד מסכת ברכות ובחסדי שמים שר התורה מחלים בביתו. 

בעקבות ההידבקות, בביתו של שר התורה נערך המניין אך ורק לחולי הקורונה שכבר נדבקו ונהיו חסינים, מי שנצפה מגיע ממוגן מכף רגל ועד ראש הוא איש הסוד בבית ברשב"ם עורך הדין ר' מנחם הבלין, שהתפלל בחדר אחר ונטל את ד' מינים כמו במחלקת קורונה. ללייבל'ה יש גם תיעוד. 

וגם 'שיעור דף היומי בית מרן' הנמסר מידי יום ב'זום' על ידי הנכד יענקי קנייבסקי תוך הצגת ציורים של מסכת עירובין בצורה מופלאה ובהירה, לא נמסר השבוע באחד הימים וכך הקביעות הופסקה וחזרה בחזרה מיד לשמחת כל הצעירים הליטאים ושאינם.  

ללייבל'ה נותרו קצת חובות מהחגים והנה כמה דברים שלייבל'ה שמר במגירה, הראשון: בערב סוכות ראה את סגן השר יואב בן צור נערך להפגנות ואלימות השוטרים והצטייד במספר כסאות פסלטיק, בן צור אף הרים את הכיסא לבדוק שהנשק עובד. 

צילום: יעקב פרסום רוממה

לייבל'ה שבסוף יודע הכול, מדווח גם מראש השנה על ה- VIP של אנ"ש, בערב ראש השנה מצא את תושב 'ביתר עלית', הפובליציסט ועורך המגזין של עיתון 'משפחה' אריה ארליך באחד המגדלים היוקרתיים שנבנו בשנים האחרונות ושינו את קו התפר החרדי חילוני של ירושלים. ארליך שחמק יחד עם משפחתו מהסגר, זכה להתארח בקומה השישית של המגדל ברחוב שטראוס 4 יחד עם רעייתו ומשפחתו ואף זכה לנוף בצד של העיר העתיקה, מה שבטוח לייבל'ה לא מתקטנן.

החזן והקומיקאי קובי אריאלי ביטל השנה את המניין המעטיר שהקים יחד עם הגבאי והבעל תוקע התמים מנדי גרוזמן והעביר אותו לחצר ביתו בשכונת רחביה. מי שנעדר השנה מנוף המניין הוא לא פחות מהשותף לייסוד המניין מנדי גרוזמן, שנמצא ב'שנה ראשונה' ונשאר לעשות את החג בכפר חב"ד. בין לבין ראה במניין את דובר עיריית ביתר שלומי גיל והאסטרטג ארי גלהר מתפללים בכוונה גדולה. 

ואילו בערב היום הקדוש נכנס העיתונאי ואיש התקשורת ישראל כהן שהצליח לעצבן השמאל הישראלי וגם את הדתיים הסרוגים עלה למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כהן הגיע עם הממשיך זלמן כהן היניק שעדיו לגדולות והתברך בחמימות משר התורה שכידוע בזכותו חבק כהן את הבן הבכור. 

ואפרופו ישראל כהן, לאחר שסירב בשבועות האחרונים לראיונות בעשרות כלי תקשורת עקב העומס, לייבל'ה שמר עוד תיעוד בלעדי של כהן יחד עם ידידו הקרוב טופז לוק, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתיעוד הם עומדים בתור לטעום משו יהודי, זאת לאחר שטופז לוק נוהג שלא מפספס טשולנט מהביל בבני ברק.

את יו"ר מאקאווא העולמי הרב דוד מרגלי, ראה לייבל'ה בקונספט חדש לחג כשהוא עוטה מסכה הנתמכת באמצעות המשקפיים דבר שפותר אותו מקשירת החוטים על האוזניים. 

ומכאן לכנסת ישראל: ח"כ שהעלה את ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית על התנהלותם האכזרית של משטרת ישראל נצפה עם שני עוזריו הצמודים הרמ"ט מוישי רבר, ויועץ התקשורת חיים פרידלנדר, השניים צפו יחד עם פינדרוס בהודעות של השר דרעי שהגיעו בזה אחר זה על האירוע בגבעת זאב. 

רגע לפני הנאום הבלתי נשכח של ח"כ ישראל אייכלר בפתיחת מושב הכנסת, שהציף את התעללות המשטרה בחרדים ועורר גל תגובות נזעמות של כיפות סרוגות, נצפה עוזרו המסור 'נתן קוט פון ירושלים' בהכנות אחרונות עם השלט הענק שהניף אייכלר במליאה והוחרם על ידי עובדי המשכן. 

את פתיחת זמן החורף של הכנסת ראה לייבל'ה כמיטב המסורת בצילום קבוצתי של יעקב מורגנבסר. לאחר שהבוס משה גפני החלים, מורגנבסר גם חזר בכל הכוח וקיבץ את כל האנשים העסוקים ביותר במשכן שהסכימו להתפנות לתמונה אחת. 

ויש גם את אלו שבחרו להישאר בספה, יוסי שבתאי הדובר המסור של יו"ר ש"ס דרעי יחד עם נתי מור יוסף התותח הגדול מלשכת בוסו. 

העיתונאי הצעיר ביותר בכנסת ישראל הוא ישכר זלמנוביץ חביבם של ברק רביד ועוד, נצפה השבוע (בצל הסערה עם חסידות צאנז ולניאדו ולידת אחותו) משוחח דרך הטלפון במדרגות עם דובר מרץ אלעד וולף. 

ומי שהיה במלונית במקום בכנסת, הוא יהודה גוטמן העוזר של סגן השר מקלב, שנצפה בשטייגען יחד עם הבן של אברהם ובר איש המספרים ב'דגל התורה' שכיום הפך למספר 2 לאחר שאבי גרינצייג נהפך אף הוא לאיש מספרים מיתולוגי. 

ביציאה מירושלים לייבל'ה בא לתדלק ואז גילה את אברהם מנלה האיש הכול יכול במד"א ובחברא קדישא ועוד היד נטויה, תופס מנחה רגע לפני השקיעה. 

מי שעוד נרתם לתפוס מנחה הוא שימען ליברטי ידידנו הדגול, סופר עיתון הדרך, שמרוב המעמסה של ערב החג גם לא שכח ברגע האחרון לתפוס מנחה במניין החצר של הדלק. 

ואפרופו עיתוני חג, לייבל'ה ראה שמערכת 'בקהילה' באשדוד שקדו על המדוכה וסגרו את עיתון החג באישון לילה, עורך התוכן מוטי וינשטוק צייץ תמונה של עורך העיתון שלמה קוק יחד עם העיתונאי יצחק פלדמן שבא לבדוק שהכול דופק וגם לעזור בכתיבת הבס"ד בכתבות. 

פלדמן אמן המדרגות החדש, שמצלם כל היום מדרגות משונות, וגם הקדיש לכך טור נרחב בעיתון, נצפה עושה מדרגות מעיתוני 'בקהילה' ישנים שמצא במשרדים הגדולים. 

לייבל'ה שראה את עיתוני החג אך לא הספיק לקרוא מפאת קדושת המועד, הבחין כי משום מה בשני העיתונים - 'משפחה' ו'בקהילה' - חשבו על רעיון דומה לכתבה על אנשי הרב זילברמן המכונים ה'זילברמנים'. לייבל'ה שמע שאחד הכתבים התקשר לבקש תמונות על כתבה שהכין ושמע שכבר מהעיתון השני היו פה גם. בכל מקרה לייבל'ה למד המון על הזילברמנים מה שלא ידע קודם. 

כמו תמיד לייבל'ה שומע לפני כולם, אבל רק עכשיו ניתן לספר: איש התקשורת ויחסי הציבור יעקב פריימן, עזב לאחרונה את ניהול מחלקת יחסי הציבור במשרד הפרסום 'שחור ולבן' לטובת משרד יחסי ציבור ואסטרטגיה חדש שהוא פתח.

לייבל'ה יכול לספר שנכון להיום, פריימן מטפל כבר במספר תיקים של יחסי ציבור ואסטרטגיה של חברות ועמותות כאשר במהלך משבר הקורונה, הוביל משרדו שורה של מהלכים שזכו לאייטמים בולטים הן בתקשורת החרדית והן בתקשורת הכללית. 

בחול המועד עצמו ראה לייבל'ה את נכדי אדמו"ר מבעלזא אל מול פני מקום המקדש בדירתו של הנגיד ר' אבא חייא פריד בעיר העתיקה. 

ובבני ברק תוך  שמירה על כל הנחיות הבריאות, ראה לייבל'ה את מגיד השיעור בעל מערכת 'במה' יחיאל סבר מסתופף בסוכתו של הגאון רבי יואל טוביאס גאב"ד שיכון ו' בבני ברק ומזקני רבני רומניה בארץ הקודש. 

בעיריית ירושלים חגגו השבוע יום הולדת לראש העיר משה ליאון, ואנשי לשכתו הפתיעו אותו בעוגה מכובדת ומרשימה שליבל'ה רק מקווה שלא תפגע בדיאטה של ראש העיר שהצליח להסיר הרבה ממשקלו.

בעוד ראש העיר ירושלים חוגג יום הולדת, יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים עופר ברקוביץ חוגג את שמחת הולדת בתו. מזל טוב.

בכיכר ספרא בכלל נרגשים לקראת האירוע שיערך בשבוע הבא 'פרס מרן'. לאור כך, סגן ומ"מ ר"ע י-ם צביקה כהן הגיע לנשיא המועצת חכם שלום כהן עם מכתב אישי מהראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, המבקש להזמינו לטקס 'פרס מרן' שיערך ביום הילולא ג' חשון- בחירת החבורות הנבחרות מתוך אלפי החבורות והמאמרים שנשלחו. אירוע שיזמו ראש העיר משה ליאון יחד עם צביקה כהן.

ויו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי נצפה השבוע ברחובות שכונת 'נווה יעקב' מעל למרחק של 1000 מטר המותר בחוק. בדיקה קצרה עלתה, כי הח"כ ממשיך להקפיד על אורח חיים בריא והליכה נעשתה במסגרת הספורט המותר בחוק.

ומי שקפץ השבוע לבני ברק לאחר שלא עזב את חיפה הוא כוכב התקשורת הצעיר בני רוזנטל מהסיירת החרדית הנבחרת, רוזנטל שמתברר שהוא גם אחיין של האסטרטג גשייד ועוד ועוד נצפה במרפסת יוקרתית בעיר התורה והחסידות. 

ובין אלו שחזרו לארה"ב לאחר ששהו בראש השנה בישראל נמנה גם הבעל מנגן יענקי גרוס ממונסי שהגיע לחצר הקודש תולדות משה ובמטוס פגש את ראש הממשלה החליפי בדרכו לוושינגטון, גרוס תפס סלפי עם גנץ וגם דאג לטשטש את הדיילת כפי הנחיות הוועדה הרוחנית. 

ובארה"ב עצמה ראה לייבל'ה את העסקן ר' ברוך שטיינמץ מויליאמסבורג יחד עם הבן של הנגיד ר' יענקל פלדמן בבר מצווה לנכדו. 

ולקראת המזל טובים, בין כסה לעשור ראה לייבל'ה את הרב שבתי ווייס יו"ר מכון שם עולם, מגיש לאדמו"ר מבעלזא את הספר קרן ליוסף ע"ש רבי יוסף מטשעטשאוויץ זי"ע, זקנו של בעל ערוגת הבושם זי"ע. הרבי מבעלזא התרגש מהספר המיוחד ובירך את הרב וייס בכל הברכות. 

ולפינת המזל טובים והשמחות בצל הקורונה והנחיות הבריאות

הנגיד הרב יעקב ברגר ערך השבוע ברית לנכד, בן לחתנו ר' דוד נוסבוים. השמחה בחצר ישיבת 'אורייתא' בירושלים כפי ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות. בסנדקאות כובד האדמו"ר מסאסוב, בברכות כובד הרב דוד שפר ראש ישיבת אורייתא, בעמידה לברכות כובד האדמו"ר מלעלוב. לייבל'ה שם לב שכולם החלימו מנגיף הקורונה, מה שכנראה הביא את הרב ברגר לבחור בכיבודים אלו בדוקא עקב היותם עם נוגדנים חזקים מאוד.

אפרופו ישיבת אורייתא, פטרון הישיבה, הנגיד המפורסם צבי אריה (ארי) אייכלר, מחתן הערב את בנו גם כפי ההנחיות המחמירות. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

ברכת ‏מזל טוב לח"כ ינון אזולאי מש"ס, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ובכך התרפאה המשפחה לגמרי מפטירת האב השר דוד אזולאי ז"ל. 

ברכת מזל טוב לחנוך זייברט מזכ"ל אגודת ישראל ומ"מ ראש עיריית ב"ב, לרגל שמחת אירוסי בנו עם משפ' לב מאשדוד.

ברכת מזל טוב לאברהם ישעיה קלפנר משב"ק האדמו"ר מנדבורנה, לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לשמעון טויסיג מנהל מוסדות ביאלא ב"ב לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. השלום זכר בליל שבת כפי ההנחיות בחצר בית המדרש ביאלא ב"ב ברחוב ירושלים. 

ברכת מזל טוב ליגאל רווח יו"ר קבוצת 'אפיקים' לרגל שמחת אירוסי בתו, עם בנו של דן כהן ראש מועצת רכסים. 

ברכת מזל טוב ליצחק קופמן, בנו של הגרח"א קופמן יו"ר ועד הישיבות, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב למשה טרייטל יו"ר 'הגומל' לרגל שמחת הולדת הנכד הראשון, ולרגל השמחה הכפולה באירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לעסקן הצעיר מחסידות סאטמר בנצי וייס לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. השלום זכר בשבת בירושלים כפי ההנחיות. 

ברכת מזל טוב לעסקן החב"די יעקב גלויברמן, לרגל שמחת אירוסי הנכדה.

ברכת מזל טוב לבנש"ק והנגיד אליהו פוברסקי, לרגל הולדת הבת.

ברכת מזל טוב לשמואל סגל יו"ר זק"א מודיעין עילית לרגל שמחת אירוסי בתו, עם הבחור החשוב יצחק נמירובסקי. 

ושמחה גדולה בחול המועד האחרון, מוישי שפריי ממקהלת 'ברודערס' האח הגדול של משפחת שפריי המפורסמת התארס בשעה טובה ומוצלחת עב"ג לבית משפחת סנדרוביץ. מפאת הגבלות הקורונה לייבל'ה לא יכול היה להגיע לחגיגה בסוכה ושלח ברכות מרחוק. 

ולסיום, מזל טוב לחיים לונדנר הבעלים של המכולת המיתולוגית 'המכולת של חיימקה' בעיר ביתר, לרגל הולדת בנו. לייבל'ה ראה שחיימק'ה התותח ענד צמיד יפה על היד.

לייבל'ה רכילות חרדית הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד