י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"נעשה הכול כדי לסייע להם"

בשורה למתנדבים החרדים: חבילות סיוע מיוחדות בעקבות משבר הקורונה

בקרוב תאושר בממשלה חבילת סיוע מיוחדת לחיילים ומתנדבי השירות האזרחי כדי לסייע להם להתמודד עם משבר הקורונה • השר כץ: "נעשה הכול כדי לסייע להם להשתלב ולהצליח בחיים האזרחיים"

בשורה למתנדבים החרדים: חבילות סיוע מיוחדות בעקבות משבר הקורונה
אילוסטרציה צילום: דוד כהן / פלאש 90

שר האוצר, ישראל כ"ץ הורה לגורמי המקצוע במשרד האוצר לגבש תוכנית לסיוע ייעודי לחיילים ומתנדבים המסיימים את שירותם בצה"ל ו/או בשירות האזרחי. ההחלטה התקבלה לאחר ישיבת מטה ממשוכת בה נטלו חלק גורמי המקצוע באוצר, במשרד הביטחון, בצה"ל וברשות לשירות לאומי האזרחי.

ע"פ הודעת משרד האוצר, חבילת הסיוע תכלול בין היתר הגדלת מענק השחרור של כל חייל וחיילת ב-1,500 שקלים. מענק זה, בשילוב עם התוספת בסך 500 ש״ח שכבר ניתנה למענק, תינתן לכל מתנדב שסיים את שירותו במהלך שנת 2020.

בנוסף תכלול התכנית הרחבת תקופת העבודה המועדפת כך שמתנדבים משוחררים שהשתחררו בשנים 2019 ו 2020 והחלו לבצע עבודה מועדפת, יוכלו לעבוד בעבודה מועדפת לתקופה ארוכה יותר, וזאת בכדי שההשפעות התעסוקתיות של הקורונה והסגרים ישפיעו מעט ככל הניתן על הזכאות של אותם מתנדבים לתנאי הזכאות למענק העבודה המועדפת.

כמו כן יהיו הכשרות מקצועיות ייעודיות למתנדבים על מנת לסייע להם להשתלב בשוק התעסוקה, ובהתאם להמלצת צוות המנכ"לים לעידוד תעסוקה, למסד מסלולי הכשרה וכלי השמה חדשים, אשר יתנו מענה משמעותי לאוכלוסייה זו. "המסלולים צפויים להגדיל את שיעורי התעסוקה, להביא לעלייה בשכר בענפים בהם קיים ביקוש ובכך להגדלת הפריון והתוצר לאורך זמן", מדגישים באוצר.

בכוונת שר האוצר להציג את התכנית לשר הביטחון וראש הממשלה בימים הקרובים על מנת לסכם אותה במהירות ולהביא אותה לאישור הממשלה והכנסת.

כאמור, חבילת הסיוע האמורה תוענק הן לחיילים משוחררים והן למתנדבי השירות האזרחי. מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פינסקי, ברך על היוזמה ואמר: "מתנדבי השירות האזרחי תורמים תרומה מכרעת לחברה הישראלית בכלל ועל רקע משבר הקורונה בפרט. אלפי המתנדבים שלנו מסייעים למערכי החירום השונים ומשמשים חוד החנית של המאבק בנגיף. אני מברך על יוזמת האוצר לבוא לקראת המתנדבים בימים אלו באמצעות חבילת סיוע משמעותית שמבטאת במשהו את ההכרה בערך העשיה והפעילות החשובה שלהם". פינסקי מבקש להודות לכל מי שנטל בעבודת המטה שגיבשה את ההמלצות שיאושרו, כאמור, בימים הקרובים.

שירות אזרחי שירות לאומי אזרחי ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד