י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האח שוחרר למעצר בית

אב הכלה מהחתונה שעוררה סערה: "כל המשפחה בטראומה"

בני משפחת הכלה מהחתונה שהתקיימה אמש בגבעת זאב ועוררה סערה אחרי העימותים שפרצו במקום, טענו היום כי השוטרים התנהגו באלימות קשה | "הם נתנו לו פיצוצים לפנים. אנחנו חושבים שהשוטרים נתנו לו בקבוק לתוך הראש", סיפר האב | המשטרה: "מדובר בהפרת החוק ברגל גסה, מגנים כל ההתלהמות כלפי עבודת הקודש של השוטרים"

אב הכלה מהחתונה שעוררה סערה: "כל המשפחה בטראומה"
הריקודים והעימותים צילום: Flash90//צילום מסך

אח הכלה שנעצר אתמול (רביעי) בחתונה שהתקיימה ביישוב גבעת זאב שוחרר היום למעצר בית בן חמישה ימים, זאת לאחר שהמשטרה חזרה מהדרישה להביאו לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט. בני משפחתו טענו היום כי המשטרה, היא שגרמה לאירוע להתגלגל לכדי אלימות. "המשטרה חיפשה להגיע לעימותים, זה היה אירוע מחריד", טען אביו, הרב אורי פולק.

בני משפחת הכלה נתנו הצהרה לתקשורת מחוץ לבית המעצר במגרש הרוסים, אחרי החלטת המשטרה לשחרר את האח למעצר בית. "בהתחלה היו 16 איש בלבד מחוץ לבית. ואין לנו מושג איך הדברים יצאו משליטה", סיפר אח הכלה. לדבריו, "שוטרת נכנסה עם הפלאפון הפרטי שלה לתוך הבית ובלי לחשוב פעמיים קראה לזה תקיפה תוך דקות הגיעו  ניידות ולוחמי משמר הגבול, כאילו שזה בית של מחבל".

אב הכלה הוסיף: "הכול היה לפי הכללים, אירוע מצומצם מאוד. היו רק אחים ואחיות משני הצדדים. אפילו קרובים לא הזמנו. המשטרה פשוט חיפשה להגיע לעימותים. הייתה פה אלימות מצד המשטרה". הוא סיפר כי "השוטרת נכנסה לתוך הבית, לאירוע פרטי והחלה לצלם. אשתי בסך הכול טענה בפניה מדוע נכנסת לבית פרטי ללא צו והזיזה לה את היד. לזה קוראים תקיפת שוטר?. חוץ מ"התקיפת שוטר" הזאת, לא היה כלום. הדבר כנראה פגעה לה בכבוד. וכמה שניסינו להרגיע זה לא עזר".

"השוטרים החליטו לעצור את אשתי, אז ילדיי החלו להגן עליה. הם אמרו לשוטרים: 'מה היא עשתה, היא לא עשתה כלום'. בשביל להרגיע את הרוחות אשתי ניגשה לשוטרת וביקה ממנה סליחה אך זה לא עזר. המשטרה הפכה את האירוע למה שקרה", הוסיף אב הכלה.

לדבריו, "תפסו את הבן שלי אחרי שהוא אזוק ובמקום לקחת אותו למעצר הם הכניסו אותו לתוך המטבח והגדילו את הסיפור. הם נתנו לו פיצוצים לפנים. אנחנו חושבים שהשוטרים נתנו לו בקבוק לתוך הראש. כל המשפחה שלי בטראומה. אני לא יודע מתי נוכל לצאת מהדבר הזה. זה טראומה של הרבה שנים".

האח, שהועבר הבוקר מבית החולים לתחנת המשטרה, היה אמור להגיע הבוקר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, אך לבסוף המשטרה החליטה לשחררו למעצר בית חמישה ימים. עו"ד בן גביר המייצג החשוד אמר: "המשטרה לא מתנהלת כמו שהיא התנהלה אפילו בחתונות של החמאס במזרח ירושלים, לא היה קורה כלום אם המשטרה הייתה ממתינה לסוף החקירה כדי לתת דוח או אפילו מזמינה לחקירה עם סיום החתונה, אך התנהגות המשטרה הייתה כפיל בחנות חרסינה. דמו של הציבור החרדי הפך להיות הפקר".

מהמשטרה נמסר כי בניגוד גמור לכל מה שנאמר על האירוע שהתקיים אמש בגבעת זאב, מדובר בהפרת החוק ברגל גסה תוך התעלמות מהוראות מצילות חיים שנחקקו על מנת להינצל ממוות. "2,000 נפטרים ויותר במגיפה הם העדות הכואבת ביותר לכך שזלזול בהוראות ובחוק גורם לאסונות", טוענים במשטרה. "משטרת ישראל הוסמכה ומתבקשת כל הזמן לאכוף את החוק מול אותם אלו אשר עושים דין לעצמם".

"צר לנו שחתונת בני הזוג נערכה בהפרה של החוק ועם כל ההבנה, חיי אדם קודמים לכך. אנו מגנים את כל ההתלהמות המושמעת כלפי עבודת הקודש שאותה מבצעים השוטרים תחת סכנה מוחשית להידבק במחלה. אנו קוראים שוב ושוב לא להפר את החוק ולא להסתתר תחת מעטה הטיעון 'אותי לא יתפסו'. הפרת החוק חמורה בכל עת ובוודאי בימים אלו", הוסיפו במשטרה.

"משטרת ישראל לא תסכים ששוטרים המבצעים משימה להצלת חיים יותקפו על ידי כל אדם", ציינו,  "לכן אנו חוזרים ומדגישים כי כל מי שמתכנן להפר חוק באירוע כזה או אחר, אל יתפלא שיפגוש אכיפה ואל יבוא בטענות אלא אל עצמו בלבד. עם ישראל זקוק בימים אלו לערבות הדדית ולא ליחידים שמסכנים את עצמם ואת האחרים".

אכיפה אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד