י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות הדיווחים

תושבי השכונה הבני ברקית חוגגים: "ניצלנו מהסגר"

תושבי שכונת קרית הרצוג בבני ברק, השוכנת מצפון לרחוב ז'בוטינסקי החוצה את העיר, חוגגים את הדיווחים על כך שהשכונה תוחרג מהסגר שיוטל על העיר כחלק מהמשך ההגבלות המחמירות על הערים האדומות | "נעשה צדק, אין שום סיבה שכשכונה ירוקה נמשיך לסבול מההגבלות", אומר אחד התושבים | למרות החגיגות, תושבים אחרים חוששים מחלוקה של העיר

תושבי השכונה הבני ברקית חוגגים: "ניצלנו מהסגר"
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעוד שהערים האדומות החרדיות, יישארו ככל הנראה בסגר לפחות עד יום רביעי הקרוב, השכונות קרית הרצוג ופרדס כץ בבני ברק, כך על פי הדיווחים, הוחרגו מההגבלות ויוכלו לשוב לשגרה כבשאר הארץ. למרות שטרם התקבלה החלטה סופית בעניין, תושבי השכונה כבר חוגגים.

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל דנה בשעות אלו (שישי) על הטלת המשך הסגר על הערים האדומות. על פי המסתמן, הערים בני ברק, ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד וארבעה שכונות בירושלים בהן רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ומטרסדורף, יישארו בסגר בעקבות מצב התחלואה הגבוה.

בימים האחרונים נשמעה ביקורת קשה על ההחלטה להכניס לסגר ערים חרדיות בשלמותן, ללא חלוקה לפי שכונות כפי שנעשה בירושלים, ובערים אחרות בסגר שהוטל על ערים אדומות בחודש יוני. תושבים בערים החרדיות זעמו על ההחלטה וטענו כי מדובר במכת מוות לעסקים בשכונות שבהן התחלואה ירדה באופן משמעותי.

בשכונת קרית הרצוג, הממוקמת מצפון לרחוב ז'בוטינסקי החוצה את העיר, התושבים חוגגים את את החרגתם מחוץ לסגר על הערים האדומות. "נצא לחגוג ברחבת המתנ"ס", כתב אחד מהתושבים בשכונת הווטסאפ השכונתית. אחר הוסיף בהלצה: "אנחנו 'הצפונים' של בני ברק". "כמו שיש שכונות בירושלים שהן מחוץ לסגר, כנ"ל אצלנו", ניסה להסביר תושב נוסף.

מנגד, חלק מהתושבים חוששים כי השכונה תופרד לחלוטין ממרכז העיר, דבר שעלול להקשות על חיי השגרה. "זה יותר גרוע, זה אומר שלא אפשר להיכנס לתוך העיר", כתב בחשש אחד התושבים. לטענת חלק מהתושבים, שחלקם עובדים בתוך העיר, הפרדה של השכונה עלולה ליצור כאוס ותקשה עליהם עוד יותר ממצב שבו יוטל סגר כללי על העיר

"נעשה צדק", מצהיר איציק, אחד מתושבי השכונה בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "אין שום סיבה שכשכונה ירוקה נמשיך לסבול מההגבלות". לדבריו, "תושבי השכונה, המרווחת יותר מהעיר עצמה, שמרו על ההנחיות וכמעט שלא נרשמו הפרות. אם אכן ההחלטה תאושר, תהיה סיבה לחגוג. בינתיים הכל בגדר שמועות", הוא מוסיף.

קורונה סגר קרית הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד