ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ללא שמירת מרחק

בניגוד למגבלות: אלפים מפגינים סמוך למעון ראה"מ

למרות הגבלות הסגר, אלפי אנשים מכל רחבי הארץ הגיעו להפגנה סמוך למעון ראש ההמשלה בירושלים וקוראים להתפטרותו | המשטרה: "נאפשר את קיום המחאה, אך לא נאפשר את הפרת הסגר הציבורי" | המפגינים טוענים כי המשטרה מקשה עליהם להגיע לבירה 

בניגוד למגבלות: אלפים מפגינים סמוך למעון ראה"מ
האלפים בכיכר פריז צילום: בן כהן

כמה אלפי מפגינים משתתפים בשעה זו (מוצ"ש) בהפגנה סמוך למעון ראש ההמשלה ברחוב בלפור בירושלים. למרות המגבלות, המפגינים לא שומרים על מרחק איש מרעהו. בתנועת הדגלים השחורים טוענים כי 15,000 איש כבר הגיעו סמוך למעון ראש הממשלה ואלפים נוספים עושים את דרכם למקום. מהתנועה נמסר כי "הסיוט ושמו ביבי חייב להסתיים. מדינת ישראל מנהלת מאבק נגד נאשם עבור זכות קיומה כדמוקרטיה. מאות האלפים שיצאו היום להפגין אוהבים את ישראל, מתגעגעים למדינה שבה היתה ערבות הדדית ואהבה גדולה בין חלקי העם".

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי ערוכה להפגנה, וכוחות המשטרה נפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה, אך במקביל לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור. בנוסף, ציינו במשטרה כי באשר לכל פעילות של הקמת רעש,  על פי החלטת בג"ץ, החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים.

מהמשטרה נמסר כי היא שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין. "משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה", נמסר.

בתנועת 'קריים מיניסטר' דיווחו כי המשטרה בודקת את הרכבים במחסום שליד אבו גוש ויוצרת פקק ענק שמקשה על המפגינים להגיע לבלפור. בהודעתם מודה התנועה כי המפגינים מגיעים מחוץ לירושלים, מה שנוגד את ההגבלות על ההפגנות. "תנועת קריים מיניסטר קוראת למפקד המחוז דורון ידיד לחדול מההתעמרות המיותרת, להסיר את המחסום ולאפשר לאלפים להגיע בזמן ולהשתתף במפגן הדמוקרטי בבלפור", נמסר מהתנועה.

 

 

קורונה הפגנה מחאת הדגלים השחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד