י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מנזקי הסגר

מצוקה: הגננות נתקעו בבית והגנים בערים הירוקות לא נפתחו

סגן השר אורי מקלב פנה הבוקר (ראשון) לשרי הבריאות והחינוך ודרש לאפשר את יציאת עובדי ההוראה בגני הילדים מהערים הסגורות, אחרי שלא התאפשרה יציאתן עקב הסגר: "מאות גני ילדים ברחבי הארץ לא נפתחו הבוקר, עובדי ההוראה אלו - הינם עובדים חיוניים לכל דבר"

מצוקה: הגננות נתקעו בבית והגנים בערים הירוקות לא נפתחו
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בערים הסמוכות ל'ערים האדומות' נרשמה הבוקר (ראשון) מצוקה של ממש, כאשר הגננות ברובן מתגוררות ב'ערים האדומות' והגנים בערים הירוקות לא יכולים להיפתח עקב מחסור חמור באנשי צוות.

ברשת הגנים בפתח תקווה יצאו אמש בהודעה מיוחדת "גני הילדים של רשת הגנים בפתח תקווה לא ייפתחו מחר. במוצאי שבת התקבלה החלטה במשרד החינוך כי גננות מאזור מוגבל לא יכולות לצאת לעבודה באזור לא מוגבל. על פי ההוראה, במידה שאין אפשרות להפעיל את הגן בעקבות מגבלה זו, יש להמשיך את הלמידה מרחוק ולא לפתוח את המסגרת. מנכ"ל רשת הגנים עושה מאמצים לבניית מתווה שיאפשר לפתוח את הגנים בהקדם האפשרי. ההחלטה יכולה להשתנות בכל עת ובמידה שיתקבלו אישורים - הגננות יעדכנו את ההורים על פתיחת הגנים".

גם בעיר רמת גן מורגש המחסור החמור "פתחנו את השבוע עם הנחתה חדשה של הממשלה ולפיה גננות וסייעות מערים אדומות לא יוכלו לצאת לעבודה. בגני וצהרוני ר"ג כמחצית מהצוותים מבני ברק ומדובר במאות שלא ניתן לגייס להן חלופה מהיום למחר. אכנס בדקות הקרובות ישיבה מקצועית לבחינת פתרונות יצירתיים שיאפשרו פתיחה מלאה של הגנים והצהרונים ביום שני ונעדכן את ההורים בהמשך". אמר ראש העיר כרמל שאמה הכהן.

בתוך כך פורסם כי סגן השר אורי מקלב פנה אל שר הבריאות יולי אדלשטיין ואל שר החינוך יואב גלנט לאפשר באופן מידי יציאת עובדי ההוראה בגני הילדים מהערים האדומות אל מקום עבודתם בערים הירוקות והכתומות אשר אינם תחת מגבלות.

"התרענו כי הסגר המקומי יביא למצב בו עובדים לא יוכלו לצאת לעבודתם, יש לאפשר לגננות לצאת מהערים, הן עובדות חיוניות לכל דבר, ללא עובדי ההוראה הללו לא יוכלו לפתוח את מערכת החינוך במאות גנים ברחבי הארץ, טען סגן השר אורי מקלב בפנייתו לשרי הבריאות והחינוך".

עוד הוסיף סגן השר כי גננות רבות מאלעד, ביתר ובני ברק לא יכולות לצאת למקום עבודתם על אף שמקום עבודתם חיוני ונמצא בערים שאינם תחת הגבלות, "דבר זה יביא למשבר כלכלי גדול לאותם עובדות ולא יאפשר את פתיחת מערכת החינוך במקום הללו" אמר מקלב.

אורי מקלב קורונה סגר גננות פתח תקוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד