ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הושגה שליטה

ירושלים: שריפת ענק פרצה בת"ת; חשש לקריסת הגג

התלקחות אדירה בבניין תלמוד תורה הרמ"א בשכונת גוש 80 בי-ם • כוחות הכיבוי פעלו במקום, וסיבת הדליקה נבדקת

ירושלים: שריפת ענק פרצה בת"ת; חשש לקריסת הגג
השריפה בבניין מוסדות רמ"א צילום: שטח בוער

כוחות כיבוי והצלה הוזעקו הבוקר (ראשון) לשריפת ענק שפרצה בקומת הגג תלמוד תורה הרמ”א בשכונת גוש 80 בירושלים. לוחמי האש פעלו במקום במטרה לכבות את הדליקה, ונכון לשעה זו הושגה שליטה בדליקת הענק.

בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים מעדכנים כי לפחות חמישה צוותי כיבוי פעלו  בשריפה מפותחת בגג של מבנה בן 5 קומות המשמש כישיבה ברחוב אשר גרוסברג.

"לוחמי האש פועלים לכיבוי השריפה, סורקים אחר לכודים במבנה ומבצעים פעולות למניעת התפשטות האש לכלל המבנה", נמסר.

כמו כן, מוסיפים בכבאות והצלה, ישנה סכנת קריסה בקומה החמישית עקב קרינת החום הכבדה במקום.

מהמשטרה נמסר כי כוחות משטרת ישראל חסמו לתנועה את רחוב כי טוב ורחוב סמוך בעקבות טיפול בשריפה המתחוללת בקומה עליונה של המבנה, ואשר כוחות כיבוי פועלים לכיבויה.

עם סיום האירוע נמסר מדוברות כבאות והצלה לישראל-מחוז י-ם שפעלו כאמור באירוע השריפה בישיבת "מוסדות רמ"א" בסמוך לרחוב בר אילן. כי "לוחמי האש השיגו שליטה בשריפה ומנעו את התפשטות האש לכלל מבנה הישיבה!".

"סמוך לשעה 10 בבוקר, הוזנקו 11 צוותי כיבוי והצלה מתחנות ירושלים, לשריפה מפותחת בגג של מבנה תלמוד תורה וישיבה בן 6 קומות ברחוב אשר גרוסברג במרכז ירושלים.

לוחמי האש אשר הגיעו תוך זמן למקום, מארבע תחנות כיבוי והצלה סמוכות, זיהו להבות ועשן כבד המיתמרים מבניין הישיבה וכן כי חלקים מגג המבנה, וחלונות זכוכית קורסים עקב קרינת החום אל הרחוב מתחת ומסכנים את התושבים והולכי הרגל. לוחמי האש חדרו אל הבניין הבוער, פינו מתוכו אזרחים אשר שהו בתוכו ובד בבד, החלו בפעולות משולבות לכיבוי ומניעת התפשטות האש, הן מתוך המבנה והן מהאוויר באמצעות מנופי כיבוי.

תוך כדי פעילות לוחמי האש בשריפה אל מול הלהבות האדירות וקרינת החום הכבדה, החל גג המבנה לקרוס סביבם, אולם לוחמי האש המשיכו בפעילות הכיבוי והסריקות בכדי למנוע את שריפת כל מבנה הישיבה ובכדי לשלול הימצאות לכודים במקום.

בסיום הסריקות הנרחבות ע"י לוחמי האש, לא אותרו לכודים ולא נמסר על נפגעים בשריפה".

עוד נמסר ע"י מפקד כוחות כב"ה באירוע, כי נזק כבד נגרם לקומה העליונה של המבנה, אך לוחמי האש הצליחו למנוע את שריפת כל הבניין.

בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

סגן טפסר אלי אדרי מפקד מרחב "האומה" שפיקד על הכוחות בשטח סיפר: "בשעות הבוקר, הוזנקנו לשריפה בישיבה הנמצאת בסמוך לרחוב בר אילן. כבר ביציאה מהתחנה, הבחנו בעשן שחור כבד המיתמר לשמיים ממרכז השכונה.
הגענו תוך זמן קצר למקום בכוחות גדולים, וזיהינו כי מדובר בבניין של ישיבה ותלמוד תורה, אשר בוער בעוצמה בקומה האחרונה שלו."

"לוחמי האש החלו בפעולות כיבוי, חילוץ אזרחים ומניעה של שריפת כל בניין הישיבה, ואכן, בזכות המקצועיות הרבה והתגובה המהירה והעוצמתית של לוחמי האש לא נשרף כל בניין הישיבה ולא נפגעו אזרחים אשר שהו בבניין ובסביבתו"

בענף ההסברה של כבאות והצלה לישראל מזכירים לציבור:

•התקנת גלאי עשן שעלותם זולה והתקנתם פשוטה יכולה למנוע את מרבית השריפות ולצמצם את היקפן של אלו שכבר פרצו וזאת בזכות זיהוי מוקדם שלהן.
•בכל זיהוי של עשן או אש, ובכל מקרה חירום והצלה, חייגו אל לוחמי האש בטלפון 102.

שריפה רמא גוש 80 כיבוי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד