ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הסכם משמעותי

ישראל והאמירויות חתמו: עידוד והגנה על השקעות

משרדי האוצר של איחוד האמירויות וישראל חתמו על הסכן חשוב שעוסק בקידום והגנה על משקיעים ישראלים הפועלים באיחוד האמירויות ועל משקיעים אמירתים הפועלים בישראל • השר האמירתי: "מהלך זה יחזק את הקשרים הכלכליים והמסחריים בין המדינות"

ישראל והאמירויות חתמו: עידוד והגנה על השקעות
המשלחת הישראלית באבו דאבי צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

משרד האוצר הישראלי ומשרד האוצר האמירתי סיימו בהצלחה במהלך השבוע שעבר את המשא ומתן על הסכם עידוד והגנה על השקעות. מדובר באחד ההסכמים המשמעותיים הראשונים המסוכמים בין שתי המדינות. ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות הוא הסכם ראשון מסוגו שישראל מסכמת עם אחת ממדינות האזור.

ההסכם עוסק בקידום והגנה על משקיעים ישראלים הפועלים באיחוד האמירויות ועל משקיעים אמירתים הפועלים בישראל. ההסכם מהווה מסגרת משפטית מחייבת, שמטרתה לייצר אקלים השקעות נוח המעודד פעילות כלכלית הדדית באמצעות מתן סל של כלים והתחייבויות למשקיעים.

הליך המשא ומתן נפתח על ידי סגן שר האוצר מאיחוד האמירויות, יונס חאג'י אל ח'ורי והכלכלנית הראשית של משרד האוצר, שירה גרינברג. את המשא ומתן על ההסכם הוביל בועז פליישמן-אללוף מאגף הכלכלנית הראשית בתמיכת אסתי פלדמן מהלשכה המשפטית במשרד האוצר ובשיתוף עם משרד הכלכלה והתעשייה, משרד המשפטים ומשרד החוץ.

שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר כי "העובדה שהסכם כלכלי חשוב זה הוא בין הראשונים שסוכמו, מסמלת את חוזק הקשרים הכלכליים הנרקמים בין המדינות ואת החשיבות האסטרטגית של היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות ולמדינות האזור. זהו חלק ממדיניות רחבה אותה אנחנו מובילים במשרד האוצר ובממשלה לקידום שיתופי הפעולה הכלכליים הבינלאומיים. הסכם זה יהיה אבן פינה למיסוד היחסים הכלכליים בין שתי המדינות, בדגש על הגברת ההשקעות ושיתופי הפעולה של המגזר הפרטי".

סגן שר האוצר האמירתי, יונס חאג'י אל ח'ורי אמר כי "איחוד האמירויות חתמה על 99 הסכמים לעידוד והגנה על השקעות עם מרבית השותפות האסטרטגיות שלה. היום, אנחנו גאים להרחיב את רשת ההסכמים שלנו ואנחנו מצפים להיות המדינה הערבית הראשונה שמסכמת הסכם לעידוד והגנה על השקעות עם ישראל. מהלך זה יחזק את הקשרים הכלכליים והמסחריים בין המדינות, יעודד תחרות ויגביר את אטרקטיביות ההשקעות במדינות כחלק ממפת התחרות הגלובלית. המהלך יפתח דרכים חדשות לשיתופי פעולה ולמציאת פתרונות לאתגרים גלובליים".

הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג אמרה כי "הגעה להסכם הגנה על השקעות עם איחוד האמירויות, שהינה מדינה בעלת חשיבות כלכלית אזורית, הינו צעד היסטורי בעל חשיבות עליונה לחיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות. ההסכם ייטיב עם המגזר הפרטי, יקדם תחרות במשק הישראלי כמו גם יחזק את הקשרים הבינלאומיים של מדינת ישראל".

איחוד האמירויות ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד