י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כוונו את שעוני השבת

שעה אחורה: במוצאי שבת עוברים לשעון חורף

שעון הקיץ תשפ"א – 2020 יסתיים בסוף שבוע הקרוב. והוא יחל שוב בתאריך אור ליום שישי, י"ג בניסן תשפ"א 26.3.2021. שר הפנים, אריה דרעי: "אני מקווה כי שעון החורף שיחל בתחילת השבוע הקרוב יסתיים עם בשורות טובות של בריאות"

שעה אחורה: במוצאי שבת עוברים לשעון חורף
שעון קיר צילום: pixabay

שעון הקיץ תשפ"א-2020, יסתיים בסוף השבוע הקרוב, בלילה שבין מוצאי שבת, ו' בחשון תשפ"א 24.10.2020 ליום ראשון, ז' בחשון תשפ"א 25.10.2020. ובשעה 02:00 לפנות בוקר יש להזיז את המחוגים שעה אחת אחורה לשעה 01:00.

שעון הקיץ הנוכחי נמשך 210 יום. והוא ישוב בתאריך אור ליום שישי, י"ג בניסן תשפ"א 26.3.2021.

שר הפנים, אריה דרעי אמר לרגל מועד החלפת השעון: "שעת האור הנוספת בקיץ שמסתיים לא סייע לצערנו לאזרחי המדינה בכלכלה ובמסחר כבכל שנה בשל נגיף הקורונה. אני מקווה כי שעון החורף שיחל בתחילת השבוע הקרוב יסתיים עם בשורות טובות של בריאות".

שעון הקיץ מתחיל ומסתיים בדרך כלל ביום המנוחה לפנות בוקר, וזאת כדי למזער את אי-הנוחות הנובעת משינוי השעה. היממה בה מתרחש המעבר לשעון קיץ היא יממה קצרה שאורכה 23 שעות, ואילו היממה בה מוחזרים מחוגי השעון לאחור נמשכת 25 שעות.

באירופה ובארצות הברית השינוי מתבצע בין שני ימי סוף השבוע, כלומר בין יום השבת ליום ראשון. ובמדינת ישראל, בה מסיבות דתיות קיימת בעיה לבצע את העברה בין שני ימי סוף השבוע בליל שבת קודש, היה נהוג בעבר לערוך את השינוי בשעת חצות של מוצאי שבת. מהסיבות דלעיל, ולאור העובדה שבמקומות עבודה רבים הונהג שבוע עבודה מקוצר, הוחלט לקבוע את המעבר לשעון קיץ לשעה 02:00 בלילה שבין יום חמישי ליום שישי. והמעבר לשעון חורף מתבצע באותה שעה במוצאי שבת.

שעון חורף משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד