י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרבנים התכנסו לדיון

בצל ההגבלות המחמירות: בבורו פארק מתכננים אירוע תפילה ענק

מספר רבני קהילות בבורו התכנסו אמש והחליטו לקיים "יום תפילה" המוני בעיר בצל הסגר המחמיר שמוטל על האיזור שנחשב ל"אדום". לפי הערכות, אלפים צפויים להשתתף באירוע. על פי הדיווח, במהלך הדיון בו נטלו חלק מספר רבנים, הם הדגישו כי לא מדובר במחאה נגד המושל

בצל ההגבלות המחמירות: בבורו פארק מתכננים אירוע תפילה ענק
משטרה וחסידים בבורו פארק צילום: א. גפן - די וואך

במפגש שהתקיים בבורו פארק במוצאי שבת בו נטלו חלק מספר גדול של רבנים, הוחלט לקיים עצרת תפילה המונית בעקבות החלטתו של מושל ניו יורק, אנדרו קומואו על סגירתם של הישיבות ומוסדות תורה בעקבות התחלואה.

יום התפילה צפוי להוציא לרחובות עשרות אלפי תושבים. אתר Yeshiva world news מדווח כי על פי מקורות שנכחו בפגישה, הרבנים היו מאוד ברורים שוב ושוב: זו אינה מחאה כלשהי, זו פשוט התכנסות של יהודים שמתכנסים יחד כדי להשתמש בכוח התפילה שלהם.

העצרת שמתוכננת ליום שני תלויה בקבלת אישורים מרשויות העיר, דבר שעשוי להיות לא פשוט, מכיוון שבורו פארק נמצאת באזור אדום, בו אסורות הפגנות. בפגישה, שנמשכה מספר שעות, השתתפו לפחות 12 רבנים מהקהילות הגדולות ביותר בבורו פארק.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מושל ניו יורק הורה על ביטול חתונה של חסידות סאטמר, גורמי הבריאות בניו יורק הורו על איסור קיום חתונה ענקית מתוכננת ליום שני הקרוב, לאחר שקיבלו דיווחים כי "למעלה מ-10,000 אנשים" אמורים להשתתף בחתונה בברוקלין, מושל ניו יורק אנדרו קומואו הודיע כי יש איסור לחתונה להתקיים.

בתדרוך לעיתונאים ביום שבת הסביר המושל כי נציגי המדינה קיבלו הודעה על החתונה, לאחר שמשרד השריף של ניו יורק הוציא אזהרה מפני השתתפות באירוע תוך הפרה של כללי התרחקות חברתית.

נציב הבריאות בניו יורק, ד"ר האוורד דוקר, חתם על צו האוסר על החתונה שנקבעה ליום שני בוויליאמסבורג. גורמים רשמיים אמרו כי הצו הוגש ביום שישי בערב על ידי מחלקת השריף בעיר ניו יורק.

ההחלטה מגיעה לאחר שמספר תביעות הוגשו נגד המדינה, התביעות מאשימות את מושל ניו יורק ב"הפליה אנטישמית". התביעה שהוגשה השבוע לבית המשפט הפדרלי האשימה את המושל בהצהרות שקריות ומפלות אודות הקהילות החרדיות, לאחר שהוא הטיל הגבלות בגלל נגיף הקורונה כדי להתמודד עם שיעורי הנדבקים העולים במדינה באזורים המכונים "אזור אדום".

אנדרו קואומו בורו פארק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד