ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"נצר לשושלת הידועה"

בג"ץ דחה את ערעורו של המקובל: ישלם מס במיליוני שקלים

מקובל מפורסם מאשדוד, ישלם לרשויות המס סכום של 4.8 מיליון ש"ח, זאת לאחר שבית המשפט העליון דחה היום את ערעורו על החלטת בית המשפט המחוזי | בהחלטה נכתב, כי ההחלטה להטיל על הרב תשלומי מס מוצדקת, מאחר וההכנסות שימשו אותו לצרכים האישיים שלו ושל בני משפחתו

בג"ץ דחה את ערעורו של המקובל: ישלם מס במיליוני שקלים
מתפלל. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

בית המשפט המשפט העליון, דחה היום (ראשון) את ערעורו של מקובל מפורסם מאשדוד, וחייב אותו לשלם מס בגובה של 4.8 מיליון ש"ח, שנתיים לאחר החלטת בית המשפט המחוזי בעניין. בהחלטתו, דחה בית המשפט העליון, את טענת המקובל כי ההכנסות שיוחסו לו אינם בגדר הכנסה החייבת במס. 

בערעור, טען המקובל, כי הוא אינו נותן שירותי דת ולא מפיק הכנסות מפעילותו כמנהיג רוחני, כי אין בביתו קבלת קהל, מנגנון לקביעת תעריפים או שעות ביקור, וכי נוכחותו באירועים שונים לא מהווה שירות. לטענתו, הגידול בהונו נובע מכספי ירושה שקיבל, ממתנות בסכומים ניכרים שהתקבלו לרגל חתונות ילדיו, אשר שימשו בין היתר לרכישת דירות עבורם, וכן מכספים שניתנו לו כמתנות, כמחווה רגשית על רקע חברי ואמוני, וללא כל תמורה מצדו, ועל כן אין לראות בהם כהכנסה ממשלח יד, ואין לחייבם במס.

עוד נטען בערעור, כי פקיד השומה סטה ממדיניות רשות המסים לגבי מתנות ותרומות המוענקות לרבנים, תוך חריגה מ"תורת המקור", וכי בהיעדר הסדרה של הסוגיה, חיוב הרב במס מהווה הטלת מס רטרואקטיבית. בנוסף לכל האמור העלה הרב גם טענות קונקרטיות שונות לגבי אופן חישוב ההכנסות בשומה  שהוצאה לו.

בפסק הדין של שופט בית המשפט העליון מני מזוז נכתב, כי "המערער, הוא רב מקובל מוכר, נצר לשושלת הרבנים הידועה מבית אבוחצירא, ונכדו של הרב ישראל אבוחצירא ז"ל אשר נודע בכינויו "הבאבא סאלי". הרב  עומד בראש "חצר" בעיר אשדוד, ומקיים פעילות אל מול מאמיניו בארץ ובחו"ל".

כאמור, לפני כשנתיים דחה בית המשפט המחוזי דחה את טענותיו של הרב  וקיבל את עמדתו העקרונית של פקיד השומה באשר להתייחסות להכנסות שקיבל הרב לשימושו האיש ולשימוש משפחתו, כהכנסות החייבות במס. לעומת זאת, קיבל בית המשפט, חלקית, את ערעור הרב בנוגע לחישוב רכיבים שונים של ההכנסות שיוחסו לו והפחית משמעותית את סכום השומה.

"לסיכומם של דברים", קבע השופט מזוז, "נוכח כל המפורט לעיל, אני סבור כי צדק פקיד השומה כאשר ראה בהכנסות המקובל ששימשו אותו לצרכים האישיים שלו ושל בני משפחתו, להבדיל מכספים שיועדו לצורכי הקהילה, כהכנסות ממשלח יד, או כהכנסות ממקור אחר, החייבות במס, וממילא צדק גם בית המשפט המחוזי כאשר דחה את הערעור".

 

 

תשלום מס ערעור מקובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד