י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התושבים זועמים על הסגר

עימותים בבני ברק: שוטר תועד משליך מפגין בעוצמה

הסגר הנוקשה שהוטל על העיר בני ברק, הביא לעימותים בין שוטרים לתושבים שזועמים על סגירת העיר | במהלך ניסיון לפינוי מפגינים ברחוב רבי עקיבא בעיר, תועד שוטר משליך בעוצמה מפגין שככל הנראה חסם ניידת משטרה 

עימותים בבני ברק: שוטר תועד משליך מפגין בעוצמה
השוטר משליך את המפגין בעוצמה צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

אחרי הסגר המחמיר שהוטל על העיר בני ברק החל משעות הבוקר, בשעות האחרונות פרצו עימותים בין שוטרים לתושבים במספר נקודות ברחבי העיר. ברחוב רבי עקיבא, ניסו מספר מפגינים לחסום רכב שמטרה שנע על הכביש. במהלך ניסיון הפינוי, תועד אחד השוטרים רץ לעבר אחד המפגינים, ומשליך אותו בעוצמה אל הכביש ללא סיבה מוצדקת הנראית לעין.

תושבי העיר זועמים על הסגר ההדוק שהוטל על העיר, וטוענים כי מדובר בסגר סלקטיבי שלא בוצע בערים אחרות שהיו תחת מגבלות. במהלך היום נצפו שוטרים עולים לאוטובוסים ורכבי תחבורה ציבורית, ומורידים נוסעים שלא עשו את דרכם למטרה חיונית, מה שהעלה עוד יותר את זעם התושבים. במקביל, פקקי ענק נוצרו בכל שעות היממה כתוצאה מהמחסומים בכניסות וביציאות מהעיר.

הבוקר, נרשמה יוזמה מקומית של תושבים שהחליטו להצטרף לתנועת 'הדגלים השחורים', ממארגנות המחאה נגד נתניהו. בהודעת רשמית של התנועה נאמר כי היום נפתחה לראשונה קבוצת הדגלים השחורים בבני ברק. פעילי התנועה ציינו כי בהמשך היום יחולקו בעיר מאות דגלים שחורים לתושבי העיר שמוחים נגד נתניהו. אלא, שלמרות הגעת הפעילים לעיר, לא נרשם ביקוש מצד התושבים והם שבו על עקבותיהם.

"עוד ועוד חלקים בעם מבינים שעם ביבי אי אפשר להמשיך", נמסר בהודעת 'הדגלים השחורים', "אחרי ההפגנות באפרת, באילת, באשקלון וברחבי הארץ, אנו שמחים על עוד אזרחים ואזרחיות שמצטרפים למחאה. בהמשך השבוע יתקיימו הפגנות ברחבי הארץ."

בתוך כך, בשעות האחרונות הופצו ברשת הודעות, כביכול מטעם סיעת 'בני תורה' בעיריית בני ברק המשויכת ל'פלג הירושלמי', הקוראות לצאת ולהפגין לצידם של פעילי 'הדגלים השחורים'. ב'פלג' מיהרו להכחיש וטענו כי אין להן כל בסיס. "בהמשך להודעות של בעלי עניין, כביכול ניתנה הוראה בשם סיעת ''בני תורה'' ב''ב, בשם מרנן ורבנן גדו''י לצאת ולהפגין בב''ב, אין הוראה כזו ולא ניתנה הוראה כזו", נמסר בהודעה שיצאה מטעם הסיעה, "הודעות מסוג זה מן הסתם יופצו בימים הקרובים, אך הם ללא כל שחר ובסיס".

מוקדם יותר קיים שר הביטחון בני גנץ ישיבה עם ראשי הרשויות החרדיות הנמצאות בסגר. בפגישה השתתפו ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, ונציגי הרשויות רכסים וירושלים, בכדי לבחון את הסיוע הניתן על ידי המדינה ומערכת הביטחון לערים.גנץ אמר למשתתפים, כי "מערכת הביטחון כולה- משרד הביטחון, צה"ל ופיקוד העורף, יגבירו את המאמצים וירחיבו את התוכניות בערים בכדי לשמור על המבודדים בבתים". לצד זאת אמר גנץ," כי לא ניתן להרשות שיהיו בישראל שתי מדינות- זה מסוכן רפואית ומסוכן חברתית. חובה עליהם כמנהיגי ציבור, לפעול בכדי שההנחיות ישמרו, שהתחלואה תרד ושנוכל לפתוח את כלל הערים"

גנץ שמע מראשי הרשויות אודות הצרכים בשטח והנחה את משרד הביטחון לפעול להמשך תוכנית אנשי חיל בכל משפחה שיש בה חולה מאומת, ואת רשות החירום הלאומית לתגבר את המוקדים הפועלים מול האוכלוסייה בערים אלו. גנץ ביקש מגורמי הביטחון גם לבחון גם את האופן בו ניתן לסייע לנוער בסיכון בערים החרדיות, תוך שמירה על ההנחיות."

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "שוב אני עדים לתיעוד חלקי במיוחד של פעולת אכיפה שבוצעה כחוק ללא מה שקדם לה והוביל אליה. במהלך טיפול המשטרה בהתקהלות אסורה בבית כנסת בניגוד לצו בריאות העם, חלק מהמתקהלים, ביניהם המצולם, השליכו לעבר השוטרים חלקי תריסים וכוסות שתייה, חסמו את הכביש ולא איפשרו לשוטרים מעבר. השוטר עשה שימוש בסמכות הנתונה לו ע"פ חוק לפנותו מהכביש זאת בעת שאותו אזרח לא שעה להוראה לפנות את ציר התנועה, המשיך לסכן את עצמו ואת יתר משתמשי הדרך".

עוד אומרים במשטרה, כי "בימים אלו בהם מגיפת הקורונה משתוללת והעיר בני ברק הוכרזה כאזור מוגבל, על מנת להציל חיים , טבעי הדבר שכלל הציבור ישמר שמירה יתרה מהנגיף ולא יתעמת עם שוטרים".

 

 

 

הפגנה סגר אלימות משטרתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד