י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות פתיחת הת"תים

אנשי הצוות של גמזו מאיימים להתפטר

מומחים בצוותו של הפרויקטור פרופסור רוני גמזו מאיימים להתפטר, זאת על רקע הוראתו של הגר"ח קנייבסקי לפתוח את מוסדות הלימוד גם בערים המוגדרות אדומות

אנשי הצוות של גמזו מאיימים להתפטר
גמזו בביקור אצל שר התורה צילום: באדיבות המצלם

על רקע הוראתו של הגר"ח קנייבסקי לפתוח את מוסדות הלימוד גם בערים המוגדרות אדומות, לפחות שלושה מיועציו של הפרויקטור פרופסור רוני גמזו בצוות מגן ישראל מאיימים להתפטר.

העורכת הכלכלית של 'חדשות 12', קרן מרציאנו מדווחת הערב (ראשון) לפחות שלושה מיועציו של הפרויקטור פרופסור רוני גמזו בצוות מגן ישראל מאיימים להתפטר נוכח פתיחת הלימודים בתלמודי תורה חרדיים בערים חרדיות בניגוד להנחיות. גמזו נמצא בקרב מאסף על מנת למנוע בעדם מלהתפטר. גמזו מנהל בשעות האחרונות שיחות אישיות עם כולם כדי להניא אותם מהתפטרות הזו. ברורה לו המשמעות הציבורית הגדולה שלפחות 3 אנשים מסביבתו הקרובה מתפטרים. עדיין לא ברור אם הניסיון שלו הצליח ואכן הוא יצליח בסופו של דבר למנוע את הדבר הזה.

בישיבות פנימיות של צוות מגן ישראל אמר היום גמזו שהפתיחה של תלמודי התורה עלולה להוות ריסוק אמון הציבור בתהליך היציאה מהסגר. גם הוא וגם בעלך המקצוע האחרים חושבים שאסור בשום אופן לדון בכל מתווה של הגדלת התקהלויות ומתווים נוספים להגדלת מספר המשתתפים בחתונות.

ישיבת הקבינט נקבעה ליום שלישי אחר הצוהריים. גמזו חושב שצריך להקדים אותה. הוא מתעקש לקיים את ישיבת הקבינט כבר מחר כדי לדון במצב של תלמודי התורה. המסר שעובר הערב לבכירי הרבנים החרדים 'תנסו להשתלט על המצב, אם לא יהיה סיכון שלא נסכים למתווה פתיחת הישיבות ביום שלישי'.

נזכיר, כי שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס בהצהרה שנשא הערב (ראשון) לסגר על הערים החרדיות ולמוסדות הלימוד שנפתחו כפי הוראתו של הגר"ח קנייבסקי, ואמר כי יינתנו קנסות כבדים למוסדות שייפתחו בניגוד להנחיות משרדו.

לדברי אדלשטיין, "אין שום אישור, אף אחד לא נתן שום אישור לפתוח מוסד חינוכי. מי שעושה את זה צפוי לקנסות גבוהים, 5,000 שקל קנס זה לעג לרש. אני בדקתי שלילת רישיון ושלילת תקציבים, אח"כ שלא יהיה מופתע שהמדינה מתעללת במוסד כזה או אחר. לא לפתוח בתי ספר זה לא עונש, זו פעולה רפואית".


 

קורונה רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד