י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברית האחים תחזור?

לראשונה: ממשלת 61 ללא הליכוד והחרדים > סקר דרמטי

לראשונה זה שנים, סקר מנדטים שמתפרסם הערב מציג אופציה לממשלת 61 ללא הליכוד וללא החרדים. מי בראש? נפתלי בנט כראש ממשלה, בשותפות עם יאיר לפיד, בני גנץ ואביגדור ליברמן. בנט נשאר יציב בסקר נוסף ובהתאמה לראשות הממשלה אחרי נתניהו

לראשונה: ממשלת 61 ללא הליכוד והחרדים > סקר דרמטי
נתניהו, לפיד ובנט במליאת הכנסת צילום: פלאש 90

סקר דרמטי המתפרסם הערב (ראשון) מעניק לראשונה רוב בכנסת לממשלה ללא הליכוד והחרדים - מה שמעלה חשש בקרב הסיעות החרדיות מפני ממשלת בנט-לפיד תוך השארתם באופוזיציה כפי שהתרחש ב-2013.

על פי הסקר שערך הפרופ' קמיל פוקס ופורסם ב'חדשות 13', ימינה, כחול לבן, יש עתיד, וישראל ביתנו זוכות לרוב בכנסת, ימינה זוכה ל-24 מנדטים, יש עתיד ב-21 מנדטים, כחול לבן 8 מנדטים וישראל ביתנו 8 מנדטים. כל המפלגות יחד 61 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי הליכוד זוכה ב-27 מנדטים, הרשימה המשותפת ב-11, ש"ס - 8, יהדות התורה עם 7 ו'מרצ' עם 6 מנדטים. סיעות העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה

עוד נשאלו בסקר את מידת ההתאמה לראשות הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל עם 36% תמיכה, בפער קלוש אחריו נפתלי בנט עם 25% תמיכה, יאיר לפיד עם 19% וראש הממשלה החליפי - בני גנץ עם 15% תמיכה בלבד.

סקר נוסף שבוצע על ידי במכון 'מדגם' שבראשות מנו גבע פורסם הערב ב'חדשות 12'. לו הבחירות היו היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו היתה זוכה ב-27 מנדטים, 'ימינה' בראשות נפתלי בנט עם 22 מנדטים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 17, הרשימה המשותפת 15 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ זוכה ב-10 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי ש"ס בראשות אריה דרעי עם 9 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ומרצ בראשות ניצן הורוביץ עם 6 מנדטים.

סקר מנדטים מנו גבע קמיל פוקס נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד